Avatar billede zidane5 Nybegynder
19. maj 2011 - 21:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

beskyttelse af sider

heej. Jeg har oprettet et login system til min side, og ønsker nu at beskytte nogle sider, så det kun er medlemmerne der har adgang til disse. Er der nogle der kan hjælpe med det?
Avatar billede repox Seniormester
19. maj 2011 - 23:12 #1
Jeg har lavet noget jeg kalder for Simple Users.
Du kan se det i aktion her:
http://cc.err0r.dk/ss/

Du kan downloade det her:
http://cc.err0r.dk/ss/simpleusers.zip

Måske det kan tilfredsstille dit behov?
Avatar billede zidane5 Nybegynder
20. maj 2011 - 13:09 #2
Jeg har oprettet et loginsystem, så jeg har ikke brug for et helt nyt et.

Er det ikke muligt at lave nogle beskyttede sider på mit nuværende login system. Det kører med mysql og session.
Avatar billede repox Seniormester
20. maj 2011 - 13:33 #3
Uden at kende noget til dit system er det jo umuligt at svare på?
Avatar billede zidane5 Nybegynder
20. maj 2011 - 13:37 #4
Jeg har forsøgt at lave noget, som jeg vil putte på de sider jeg ønsker at beskytte. Kan du rette/supplere ?

?>
if($session->logged_in){
then
  'redirect user to protected page'
}

else{
        return false;
      }

?>
Avatar billede repox Seniormester
22. maj 2011 - 21:51 #5
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvordan din kode skal virke...
Hvis $session->logged_in er lig med true, så skal den videresende brugeren til en beskyttet side? Hvordan vil du så beskytte siden?
Avatar billede zidane5 Nybegynder
24. maj 2011 - 13:58 #6
Jeg prøver at fortælle at hvis brugeren er logget ind, så kan  brugeren se den beskyttede side, men hvis ikke kommer vedkommende ikke igennem til siden og bliver bedt om at oprette en bruger.

Jeg ved godt det jeg har skrevet er forkert, men jeg gjorde et forsøg og bad jer om at supplere/rette, hvis i  kender noget til det..
Avatar billede repox Seniormester
24. maj 2011 - 14:22 #7
Så er det nemmere at gøre således, på de sider der skal beskyttes:
<?php
if(!$session->logged_in)
{
  header("Location: login_siden.php");
  exit;
}

?>
Avatar billede zidane5 Nybegynder
24. maj 2011 - 14:36 #8
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/bold/public_html/fidus1.php:20) in /home/oddsxper/public_html/fidus1.php on line 23

Hej. Jeg kopirerede det du skrev ind i den side jeg gerne vil have beskyttet, og så gav den mig ovenstående svar i browseren.

Det ser således ud i selve php filen.

<?php
/**
* Main.php
*
* This is an example of the main page of a website. Here
* users will be able to login. However, like on most sites
* the login form doesn't just have to be on the main page,
* but re-appear on subsequent pages, depending on whether
* the user has logged in or not.
*
* jpWare php login system v.1.0.0
* Copyright (C) 2009, Vlad Hristov (www.wonderwebware.com)
* Copyright (C) 2004,2009  entity known as jpmaster77 (www.evolt.org/node/60384) and Ivan Novak (www.ivannovak.com)
* Last Updated: Nov 24, 2009
*/
include("include/session.php");
$page = "main.php";
?>

<?php
if(!$session->logged_in)
{
  header("Location: main.php");
  exit;
}

?>
Avatar billede repox Seniormester
24. maj 2011 - 14:41 #9
Det er fordi du har linieskift eller noget der ligner inden din header() funktion.

Læs eventuelt sidste kapitel i min egen artikel her: http://err0r.dk/articles/read/de_mest_almindelige_fejl_beg_et_i_php#headers
Avatar billede zidane5 Nybegynder
24. maj 2011 - 15:08 #10
Tak for hjælpen :) tænkte på, hvordan afgiver man point og lukker spørgsmål ?
Avatar billede repox Seniormester
24. maj 2011 - 15:13 #11
Det gør du ved at jeg lægger dette svar og accepterer mit svar.