Avatar billede cuci987 Nybegynder
19. maj 2011 - 12:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dvd drev er væk

Hej

Jeg vil starte med at sige at jeg har fået meget hjælp på denne side før, så på forhånd siger jeg  mange tak. min bærbare computer (hp pavilion dv4000) kan ikke finde mit dvd drev. Jeg kan hverken finde det under denne computer eller enhedshåndtering. Når jeg starter computeren fosøger den at læse dvden (lampen lyser). Men så sker der heller ikke noget. har renset laserhovedet eller hvad det nu hedder. har prøvet UpperFilters triksen. intet har hjulpet. det mærkelige er i går var den der lige pludselig jeg kunne både se det under denne computer og enhedshåndtering. men da den skulle læse en dvd gik det helt galt. computeren frøs jeg blev nød til slukke den fra stik konkten. jeg bruger xp. håber i kan hjælpe med problemet.

Mvh.

cuci
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. maj 2011 - 12:23 #1
Hvad har du renset laserhoved med?

hvis du har brugt spritholdige væsker kan der nogen gange opstå det problem at overfladen på laserhoved bliver materet og så kan "Laser hoved" ikke læse skiver mere

er det tilfældet så er drevet kaput og du skal  ud og købe nyt.

Måske en løs forbindelse?
Du kan også prøve at checke om det evt. skulle være et driver problem ved at starte op i fejlsikret tilstand (F8)
Avatar billede cuci987 Nybegynder
19. maj 2011 - 12:30 #2
hej

jeg bruger noget som er beregnet tit at rense sarte overflader. men problemet er at drevet ikke kan findes. jeg prøver lige starte  op i fejl sikret tilstand.

mvh.
cuci
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 12:34 #3
Denne her har hjulpet mange, så giv den en chance.

[Start] [Kør] [Regedit]
Registry Nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE \\ SYSTEM \\ CurrentControlSet \\ kontroverser l \\ Class
Key Navn: (4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318)
Værdi Data: [Slet alle Value Data fra UpperFilters og LowerFilters]
Bemærk: Du må ikke slette tasten eller Multi-String værdier. Slet kun dataværdier.
Afslut Registreringseditor, og genstart

restart.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
19. maj 2011 - 16:00 #4
hej.

fejlsikret tilstand eller systemgandannelse har ikke hjulpet. jeg prøver lige Palher´s forslag.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
19. maj 2011 - 16:41 #5
nej det hjalp ikke. jeg gider ikke formatere harddisken. der meget data der vil gå tabt. jeg har fået recovery dvd'en med da jeg købte computeren. men jeg kan ikke bruge den når drevet ikke et helt ok.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2011 - 22:27 #6
Man kunne prøve at fjerne drevet fysisk fra pc, og starte den op. Lukke ned og genmontere drev. Starte op igen for at se om det bliver registreret korrekt.
Avatar billede cuci987 Nybegynder
21. maj 2011 - 11:49 #7
tja... det kan man godt. hvis det havde været en stationer havde det ikke været noget problem men med en bærebare ved jeg ikke helt om det vil gå godt. jeg tænkte på om dvd drev til bærbare er ens. er der forskel på dem fysisk. jeg overvejer at købe en brugt en. men jeg prøver lige først at skille det ad. vender tilbage når det er gjort...
Avatar billede cuci987 Nybegynder
21. maj 2011 - 13:18 #8
hej.
nu er drevet fixet. den skulle "bare" skubbes på plads. tak for hjælpen. vil en af jer skriv et svar så jeg kan giv point.

Mvh.
cuci
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2011 - 20:30 #9
Nå det var fjernet delvist, pga en løs forbindelse.
Har du skruet det fast igen?
Der må måske mangle en skrue til at holde det fast. Prøv lige at tjekke det. Hvis den mangler vil jeg anbefale du får monteret en. Du kan muligvis tage en af de andre skuer under bunden. Vær lige opmærksom på at skruen ikke er for lang.

Da det var en løs forbindelse må cyberspace være den som kom nærmest ikke? Enig?
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
23. maj 2011 - 08:55 #10
måske er der en løs forbindelse eller noget, kan du prøve at bringe det i en ekspert tekniker
Avatar billede cuci987 Nybegynder
23. maj 2011 - 12:11 #11
hej igen

der sidder kun en skrue som holder drevet på plads. den var lidt løs. selve drevet må have skubbet sig på et tidspunkt da jeg ville tage dvd skiven ud. da jeg satte det på plads kunne jeg høre en svag klik lyd. tak hjælpen. jeg vidste ikke at det ville være så nemt. jeg vil gerne give point inden denne tråd lukkes.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2011 - 12:23 #12
Måske en løs forbindelse :)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2011 - 15:59 #13