Avatar billede Asger93 Nybegynder
18. maj 2011 - 22:49 Der er 3 kommentarer

Computer vil ikke starte

Jeg står og skal til eksamen inden så længe og pludselig vil min computer ikke starte ordentligt. Den viser et skærmbillede, hvor man kan starte windows normalt, i fejlsikret tilstand (med netværk eller kommandoprompt). Derefter viser den, som sædvanlig, skærmbilledet med Windows xp. Efter dette sker der ligesom ingenting og computeren vender tilbage til forrige skærmbillede med fejlsikret tilstand ect. Jeg står som sagt og skal til eksamen snart og vil høre om man kan overføre data til USB (eller lign) uden at computeren starter normalt?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2011 - 22:57 #1
Vil det sige at du ikke kan starte den i fejlsikret tilstand?
Avatar billede themightylarsen Nybegynder
19. maj 2011 - 00:12 #2
det er en hardware fejl du får... lige præcis hvilken hardware er uvist, sansynligvis grafikkort, harddisk, ram.... men hvis du virkelig står og skal bruge vigtig data der gemmer sig på harddisken, så pil harddisken ud, og kobl den til en usb port evt. vha. sandberg usb all-in-1 hard disk link, så kan du overføre dataen til en usbpen, hdd, anden pc osv, som det var en ekstern hdd... dog kan du være så (U)heldig at det er gået totalt galt med windows, (tror dog stadig det er en hardware fejl) hvis man har været så smart og gemme data på en anden partition en C: drevet KAN det måske reddes med en ny install af win...