Avatar billede Champenheimer Nybegynder
18. maj 2011 - 18:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adgang til server, når jeg er ude af huset.

Hej eksperter. Jeg har købt mig en Synology DS 211, og dens indhold vil jeg gerne have adgang til, når jeg er væk hjemmefra.
Det interne netværk virker fint, og jeg har adgang til serveren med både div. PC'ere, iPad og min MacMini, MEN nu mangler bare jeg kan åbne op for den uanset, hvor jeg er i verden, og det er så her I kommer ind i billedet!
Jeg håber I kan hjælpe.
På forhånd tak.

Morten
Avatar billede jjbirk Nybegynder
18. maj 2011 - 18:17 #1
har du åbnet portne i routeren
18. maj 2011 - 18:21 #2
du skal have åbnet portne inde i din router plus aktivere funktionen inde i din synology :)
Avatar billede chalde Seniormester
18. maj 2011 - 18:48 #3
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
18. maj 2011 - 20:33 #4
Ok. Nu har jeg været inde på Portforward.com, men kan ikke finde DS211. Jeg er selv gået ind på min router(Zyxel Prestige P-2602HW-D1A) og fundet frem til portforward under WAN. Derefter er jeg lidt lost, når det kommer til hvad jeg skal skrive og, hvor jeg skal skrive det. Jeg kan forstå, at jeg skal bruge serverens ip adresse (10.0.0.5) og åbne for port 5000 eller 5001, og at jeg skal bruge min ip adresse fundet fra myip.com
(85.80.194.X). Synology serveren står allerede som 'Active' med port 80 under 'start' og 'end' med server ip 10.0.0.5, men det er vel den interne?
Jeg har snust lidt til følgende forum:(http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92933&title=synology-ds211-problem), men jeg har brug for noget mere hjælp end den I har givet ind til videre, selvom den er værdsat : )
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
18. maj 2011 - 20:51 #5
Jeg har lige været inde på canyouseeme.org og testede 85.80.194.x og port 80, hvorefter de skrev følgende: "I can see your service on 85.80 etc. Port 80. Your ISP is not blocking port 80". Er det et godt tegn? Og i så fald, hvad gør jeg så?
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
18. maj 2011 - 20:59 #6
Skrev WAN men mente NAT, der fandt jeg i hvert fald en Port Forward fane
Avatar billede themightylarsen Nybegynder
19. maj 2011 - 00:29 #7
opret en bruger på www.dyndns.com her kan du oprette en adresse som din routers ip bliver sendt videre til... hvis din router eks. har IP 123.456.789.123 vidersender du denne til en adresse som eks. ku hedde [NAVN].dyndns.org når du så går ind på adressen sku den vidersende dig til din ´NAS UI... hvis din nas evt. understøtter webserver, så lav webserverens port om til port 80, og lig din hjemmeside, eller lav en smart startside på webserveren og du vil ender på denne side når du taster din Dyndns adresse... se mere på www.dyndns.com håber det lykkedes.
men hvorfor investere i en dyr synology når man kan bygge sin egen nas fra en gammel pc der alligevel ikke bliver brugt. Min Freenas server, med 6TB plads, 2,6Ghz processor, 2Gb ram. webserver, ftp, itunes server, bittorent server, osv har kostet mig et sted mellem 1000-1500 kr og det er orimært for lagerpladsen. se mere på www.freenas.org
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
19. maj 2011 - 22:28 #8
Det lyder ikke helt som det jeg havde forestillet mig, men det skal da forsøges. Jeg har en kammerat, som har samme setup som mig, mere eller mindre, og han fik en til at sætte det hele op for sig, således, at han bare skriver ip i adresselinjen, uanset, hvor han måtte være, og på den måde får adgang. Det tiltaler mig. Så heldig er jeg dog ikke, at jeg kender sådan en wiz, men jeg vil også gerne forstå, hvad det er, der skal til, så jeg kan bruge det en anden gang.
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
19. maj 2011 - 22:30 #9
Iøvrigt så er grejet købt, men jeg kan da godt se pointen i at spare penge, men du ved sikkert også en del mere om det end mig. Jeg har bare fulgt anbefalinger og surfet lidt om emnet.
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
19. maj 2011 - 22:33 #10
Koster dyndns penge?
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
21. maj 2011 - 08:33 #11
Problemet er stadig ikke løst. Der må da være nogen, som bare har styr på sådan noget.
Avatar billede Champenheimer Nybegynder
02. juni 2011 - 09:54 #12
Jeg har fået hjælp udefra. Takker for forsøget. Lukker her.