Avatar billede omansf Nybegynder
16. maj 2011 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overføre 2003 domæne til 2008 og slukke for den gamle maskine

Jeg er i gang med at virtualisere mit hardware.
I den forbindelse vil jeg gerne flytte mit domæne til 2008 og jeg er også kommet så langt som til at DNS, RADIUS og brugere er at finde på den nye server. I dag prøvede jeg så at slukke for den gamle 2003 server med det resultat at ingen kunne logge på noget som helst efter lidt tid. Det lader til at der stadigvæk er noget jeg mangler at gøre. Jeg kan oprette nye brugere og har 2008 server stående som domæne controller samt sat den som Global et eller andet.

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med dette og vil dele dem med mig?

PFT Ole
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. maj 2011 - 18:58 #1
Den er jo svær at svare på når man ikke sidder foran det.

Men hvordan med klienterne, peger de stadig på de gamle dns servere, eller har du flyttet til de nye ?
Avatar billede omansf Nybegynder
16. maj 2011 - 19:18 #2
Det er jeg klar over.
DNS server er flyttet over og klienterne peger på denne.
Alt ser ud til at virke - jeg bruger RADIUS server til at godkende VPN login og det virker også når jeg peger på den nye server.

Kan det være så simpelt som at jeg skal genstarte klienterne og så virker det?
Avatar billede omansf Nybegynder
16. maj 2011 - 19:35 #3
Der var lige en enkelt maskine der manglede at få det DNS ændret - det er gjort nu og det ser ud til at alle maskiner logger på som forventet. Mange tak for den - lav et svar og jeg skal overføre pointene til dig
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. maj 2011 - 19:46 #4
svar

og tillykke med at du nu er på 2008 (c;
Avatar billede omansf Nybegynder
17. maj 2011 - 11:51 #5
Tak for det :) Skønt at kunne slukke for tre maskiner her fra morgenstunden
Avatar billede jdaugaard81 Nybegynder
15. juli 2011 - 09:50 #6
Nu har du vel husket at flytte FSMO roller?