Avatar billede duppe Nybegynder
15. maj 2011 - 21:17 Der er 5 kommentarer

underligt - kan ikke komme på nettet med 1 makine på netværket

Hej

har en meget meget uderligt problem, har tdc vdsl, som er sat op i sidste uge - i den forbindelse, kan jeg ikke komme på nettet (delvist) med den ene computer (acer win7 32bit).
Hmm, jeg har 3 pcére + iphone, ipad og wii på netværket - netværket er (homebox fra tdc) både trådløs og kabel - vi ligger alle på 192.168.1.xx - denpc der ikke kan komme på har 192.168.1.10, og konflikter ikke med andre enheder.
Den kan komme på via internet explorer´s startside (www.igoogle.dk) men ikke videre ?!? hvis jeg pinger noget, får jeg svar tilbage med ip, men eller anmodningen fik timeout ?!?

Jeg har prøvet
1) bytte rundt på kabler ?
2) nyt kabel ?
3) fjerne alt andet udstyr end den pc ?
4) æv, men reinstalleret pcen ?

Intet har hjulpet - har ikke noget antivirus eller lign. kørende, er helt blank - al hjælp modtahes med kyshånd, inden pcén ryger ud af vinduet
Avatar billede kimtheman Novice
15. maj 2011 - 23:04 #1
Hej,
Nu forstår jeg ikke, om din "acer win7 32bit" (Som ikke kan gå på nettet?). Om denne bliver opkoblet trådløst eller på kabel?

Du siger den kan gå på google. Men når du søger derpå kommer siden "siden kan ikke vises" osv?

Prøv at sætte den til via kabel (Sørg for netkort er aktiveret). Og installere Google Chrome browser (Via usb, hentet fra anden pc osv). Og derefter prøv igen via Google Chrome.

Hvis den virker må det være Explorer. Og så kan du prøve at nulstille alle indstillinger på explorer browseren.
Avatar billede duppe Nybegynder
16. maj 2011 - 13:50 #2
Hej
ja kan godt se det blev lidt rodet skrevet, der var så mange oplysninger.
Maskinen er på kabel

Den kan (??) kun vise startsiden - i mit tilfælde igoogle, hvor den viser min side i google (med de små vinduer fra ex. ekstra bladet, mm.) men klikker jeg videre fra dem, kommer den efter godt stykke til med time-out

Har også firefox installeret, den gør det samme

prøvede derfor direkte i cmd at ping www.dr.dk - hvor den svarer fint tilbage med ip-adressen på www.dr.dk, men på de 3 pakker, time out
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2011 - 15:07 #3
Har du prøvet i fejlsikkert tilstand med netværk (Og hvad med din email program, der virker det heller ikke? (Hvis du da ikke bruger online interface til at tilgå denne)).
Avatar billede duppe Nybegynder
13. april 2012 - 10:24 #4
kimtheman
kimtheman gider du ikke skrive svar - så du kan få point
Avatar billede kimtheman Novice
13. april 2012 - 10:29 #5
Jamen fik du løs noget, og ja hvad var problemet så...