Avatar billede frede224 Nybegynder
15. maj 2011 - 17:55 Der er 6 kommentarer

Start af hjemmeside

Hej jeg har længe haft lyst til at lave min egen hjemmeside.
Jeg havde tænkt at siden skulle omhandle PC spillet warcraft 3, Da jeg vurderer det til at af de områder, hvorpå min viden er størst.
Jeg har efter nogen søgen på nettet, måtte indse at hvis man vil have besøgende, duer en ''gratis'' hjemmeside ikke.
Er dog stadig i tvivl, om man kan lave sin hjemmeside online hos en udbyder, som eksempelvis www.mono.net . Eller om man er nødt til at lave den via koder, det skal siges jeg ikke har erfaring med kodning. Men er klar til at lægge noget arbejdstid i dette, hvis det virkelig kun er denne måde, der virkelig ''sparker røv''.
Vil gerne høre jeres mening? :-)

Mvh
Frederik
Avatar billede Uniku Nybegynder
15. maj 2011 - 18:07 #1
Hvis du har tænkt dig at siden skal være til information/blog, kunne du kigge på Wordpress. Alt du behøver er et webhotel, og ved mange kan man installere Wordpress nemt inde i webhotellets panel.

Det gode ved Wordpress er at det er nemt at downloade forskellige temaer, og du skal ikke bruge kode.

Når tema er installeret, er det blot at begynde at lege med udseende og billeder osv.
Avatar billede wanze Nybegynder
15. maj 2011 - 18:10 #2
Det er svært at vurdere, hvad du skal bruge, når du ikke nævner, hvad din side skal kunne.

Den bedste og mest fleksible løsning vil være at skrive noget selv. Dette er dog ikke noget man bare lige gør, hvis man ingen programmeringserfaring har.
Avatar billede frede224 Nybegynder
15. maj 2011 - 18:11 #3
Ja jeg havde tænkt mig den primære indhold skulle være information, strategier og gerne mulighed for et forum, hvor folk kan debattere forskellige emner i spillet. Vil Wordpress være et godt alternativ til dette?
Avatar billede wanze Nybegynder
15. maj 2011 - 18:28 #4
phpBB er et meget populært og fleksibelt PHP-forum, jeg synes du skal tage et kig på. Det er nok det jeg ville gøre, hvis jeg stod i din situation.
Avatar billede Uniku Nybegynder
15. maj 2011 - 19:26 #5
Wordpress er en blog, hvor du skriver om dine emner, og så kan folk kommentere, og du kan også lave et forum. Så umiddelbart lyder det til at det kan opfylde dine krav.

Men du kan prøve at tjekke www.wordpress.com og se om det er noget for dig.
Avatar billede frede224 Nybegynder
15. maj 2011 - 19:35 #6
Mange tak for hjælpen, jeg har nu noget at arbejde videre på.