Avatar billede micaud Mester
10. maj 2011 - 22:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl i lagerværdi

Jeg bruger en Microsoft Dynamics NAV 6,0 SP1

Vi kører efter dimension vedrørende vores størrelser og farver.

Vi har en del overførsler mellem forskellige lokationer, hvilket gøres via vareoverførselskladder, hvilket desværre ikke bogføre på afdelingsniveau, men kun på lokationsniveau, så jeg må rette finansmodulet til manuelt, så det stemmer med varemodulet pr. afd.

Mit største problem er dog fejl i lagerværdi, som jeg rigtig gerne vil have hjælp til.

Jeg har igennem lang tid haft problemer med en del varer, hvor antallet er 0, men der kommer stadig en lagerværdi ud på lagerværdirapporten, typisk en negativ lagerværdi for den enkelte varer, som er berørt.

Tabellen værdipost og varepost udviser også denne fejl med 0 i antal og en negativ lagerværdi på de enkelte varer.

Jeg rettede så en masse varer via lagerreguleringskladde, hvor jeg ændrede prisen, således jeg havde en perfekt lagerværdirapport.

Herefter kørte jeg kostprisreguleringen, og sørme om der så ikke er kommet en masse påny vedr. samme varer, som jeg havde rettet, således de nu igen viser 0 i antal men en negativ lagerværdi.

Jeg har leget lidt med værdireguleringskladde, men den forstår jeg ikke helt, da jeg skal hente en værdipost til udligning, og det stemmer ikke med de differencer, som jeg har.

Jeg håber meget en kan hjælpe mig med at få rettet disse fejl EN-GANG-FOR-ALLE.

Tak.
Avatar billede tpaksma Nybegynder
29. november 2011 - 16:27 #1
Hej!

Det er godt nok længe siden, at du har sendt forespørgslen, men jeg kan se, du ikke har fået noget svar, så derfor får du et par bud fra mig.

Det logiske først - lagerværdien skal opgøres pr. lokation, fordi systemet ikke udligner værdiposter melllem lokationer, men det går jeg ud fra, at du har gjort.

Den kan være poster, der ikke er faktureret. Du skal sikre dig, ved opslag i tabellen, at der ikke mangler faktureringer.

Den tredje mulighed er at bruge applikationskladden. Åben alle udligninger og udlign igen.

Håber, du kan gøre brug af mine råd.
Avatar billede micaud Mester
20. januar 2012 - 11:06 #2
Hej.

Tak for dit svar.

Jeg har imellem tiden fået udviklet en funktion, så jeg kan rette det, da det ikke umiddelbart kunne gøres som du også forslår.