Avatar billede Skaugir Nybegynder
09. maj 2011 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit trådløse net du'r ikke på trods af at jeg er logget på

Hej

Jeg har problemer med at bruge mit trådløse net. Selvom min pc kan identificere trådløse netværk og jeg godt kan tilslutte (Der står endda "Tilsluttet") så kan den ikke vise sider i browseren. I Google Chrome får jeg fx. følgende besked:

"Denne webside er ikke tilgængelig
Serveren på en.wikipedia.org kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den webservice, der oversætter et websteds navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er forkert konfigureret. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Her er nogle forslag:
Genindlæs denne webside senere.
Tjek din internetforbindelse. Genstart alle routere, modemmer eller andre netværksenheder, du bruger.
Tjek dine DNS-indstillinger. Kontakt din netværksadministrator, hvis du ikke er sikker på, hvad det betyder.
Prøv at deaktivere forudhentning af DNS ved at følge disse trin: Gå til Skruenøglemenuen > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder, og fravælg "Brug forudhentning af DNS for at kunne indlæse sider hurtigere".
Prøv at tilføje Google Chrome som tilladt program i indstillingerne for din firewall eller antivirussoftware. Hvis det allerede er et tilladt program, skal du prøve at slette det fra listen over tilladte programmer og tilføje det igen.
Hvis du bruger en proxyserver, skal du kontrollere dine proxyindstillinger eller kontakte din netværksadministrator for at sikre dig, at proxyserveren virker.
Hvis du ikke mener, at du bør bruge en proxyserver, kan du prøve at følge disse trin: Gå til Skruenøglemenu > Valgmuligheder > Avancerede valgmuligheder > Skift indstillinger for proxy > LAN-indstillinger, og fjern markeringen "Brug en proxyserver til LAN".
Fejl 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Serverens DNS-adresse kunne ikke bestemmes."

Internet Explorer kan heller ikke vise websider.

Nogle der har bud til hvordan jeg kan løse problemet? Jeg kører Windows 7, 64 Bit på en Sony Vaio
Avatar billede Skaugir Nybegynder
09. maj 2011 - 20:26 #1
Det skal lige siges, at problemet er lige meget hvilket trådløst netværk jeg benytter mig af. Har forsøgt med flere forskellige, så jeg tænker, at det ikke er routeren der er problemet.
Avatar billede Sparrman Nybegynder
09. maj 2011 - 20:31 #2
Hvad siger den om DNS i en kommandopromt med ipconfig -all
Hvis du ikke ved hvad kommandopromt er, skal du skrive cmd i søgefeltet under start og starte den derfra skriv så iponfig -all og tjek hvad den skriver om din DNS
Avatar billede Skaugir Nybegynder
09. maj 2011 - 20:43 #3
Den siger mange ting, men under overskriften "Windows IP-konfiguration" står der ingenting ud for Primært DNS-suffiks.

Hvad skal jeg mere konkret kigge efter? Det er lidt langhåret for mig :-(
Avatar billede Sparrman Nybegynder
09. maj 2011 - 20:53 #4
Avatar billede Skaugir Nybegynder
09. maj 2011 - 22:35 #5
Tak, det hjalp :-)