Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 16:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Temperaturmåler til bærbar?

Hej Eksperten.

Findes der et prg som måler bærbarens temperatur? Kender kun prg'et speedfan, men mener det kun er til stationærer.

For tit er min bærbar for varm (Sker ofte for bærbare) Om I så ikke kender et prg som måler bærbaren's temperatur?

Ps. Hvad bør en temperaturen max være på en bærbar? Og har kigget i BIOS for at finde temperaturen, uden held.

Tak på forhånd!

Håber jeg har valgt den rigtige kategori.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 16:40 #1
Hvorfor mener du Speedfan kun er til stationære?
Avatar billede store-morten Ekspert
09. maj 2011 - 16:53 #2
Prøv at se om dette er noget:
http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:10 #3
#1 - Mener jeg bare jeg har hørt et sted, er det ikke korrekt?

#2 - Har desværre ikke 20 dollars.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 17:19 #4
Du gør da bare det, at du installerer Speedfan og ser hvordan den virker. Du skal det er ok.
Forøvrigt bliver en bærbar hurtig belastet af støv.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:29 #5
Min konklusion:

Jeg har nok taget fejl, med egentlig Speedfan kan. Derfor vil jeg downloade det igen.

Mange tak!

Ps. Læg lige nogle svar.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 17:33 #6
Ok:)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:33 #7
Men der kommer ingen tal på prg'et, når jeg åbner Speedfan.

Someone help me ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 17:37 #8
Det er denne her ikke? http://www.almico.com/sfdownload.php
Så vidt jeg husker, havde jeg den på en lille Mini-PC
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 17:38 #9
Ps. Den jeg har på min stationære er meget længe om at komme med tallene.
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2011 - 17:43 #10
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:44 #11
Hej igen.

nu virker det endelig.

Jeg downloade det første gang fra PC World. Der virker det åbenbart ikke.

Så prøvede #8 ide fra Almico, så mærkværdigt nok virker det nu -.-

^N^

Hvem vil have point? Siger aldeles tak for svarende!

Ps. CPU er på 58 Celcius, er det meget normalt?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 17:55 #12
58 grader på CPU'en uden belastning det er vis i overkanten. Husk at støvsuge - eller give computeren en omgang med dåse-trykluft:)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 17:57 #13
Dåse-trykluft? How? :)

Kan en bærbar støvsuges? Mener ikke at man kan komme ind til systemet, uden en enkel til skal skrues af? ^^
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 18:07 #14
Ja man skal have bunden af når man støvsuger. Trykluft kan købes på dåse, så blæser man snavset ud af computeren. Man skal nok ikke gøre det inde i stuen:)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 18:11 #15
Hehe, det vil jeg prøve ;)Tak endnu en gang for svaret. :)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 18:17 #16
Ok:)
Avatar billede store-morten Ekspert
09. maj 2011 - 19:12 #17
#3 Det koster gratis ;-)

Rul lidt ned og hent fra Filehippo:
http://www.filehippo.com/download_speccy
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 19:46 #18
My fold.

Læg gerne også et svar :)
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 21:01 #19
Jeg vil gerne anbefale Core Temp http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Som andre har skrevet, så er det en rigtig god ide at blæse og støvsuge køleribberne, så de har frie luftveje. En indikation på stoppede luftveje er, at computeren bliver varmere selv under idle. En computer skal være i stand til at holde en konstant temp. og må ikke blive ved med at stige. Det som sker, hvis køleribberne er stoppet, så bliver den varme luft kastet rundt i hele kabinettet og varmer derfor komponenterne yderligere op, hvilket i sidste ende kan gøre skade på dem - særligt HD.
Men sidder der meget støv i (der kan sidde mm-tykke "filt-måtter" inde bagi), så pas på med at puste dem ind i computeren, hvis ikke du har et bagdæksel afmonteret, så støvet kan komme den vej ud - ellers risikerer du bare, at du blæser stykket ud og det lægger sig andre steder i computeren......
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:32 #20
#18
Det nytter da ikke noget at lægge et svar når spørgsmålet er lukket.
Men hvis det har interesse, så deler jeg da gerne dem jeg har fået. Det spiller ingen rolle:)
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 21:41 #21
Jeg er ikke ude efter point palther - når jeg engang i mellem har tid til at sidde på E, så hjælper jeg gerne med nogle kommentarer...... jeg havde set, at spm. var lukket - men opretter får jo kommentaren alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 21:52 #22
Ok, fint nok. Det var nu også for at 1ti1 må gøre sig klart, at han ikke kan give flere point når han har lukket spørgsmålet. For det har han da vist misforstået:)
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 22:01 #23
ja det ser sådan ud - men iøvrigt kan 58 grader på en cpu godt være indenfor det acceptable - nogle bærbare har så dårlige køleprofiler, at de stort set aldrig kommer under 55 grader - heller ikke som spritnye...... :-)
Så bare lige opretter har det med i tankerne, at det kan være en "varm model". :-)
(men over 100 grader er sæføli helt ude i hampen) :-)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
09. maj 2011 - 22:05 #24
Jeg troede nemlig, hvis flere brugere fik point, fik de det samme hver!

Men kan nu se, at man deler pointene hvis man giver til flere personer.

My fold again.
Avatar billede holmmorten Novice
09. maj 2011 - 22:13 #25
Godt set ;-)
Og når du har givet point en gang, så kan du ikke give igen - altså - point givet = spørgsmål lukket for flere svar (kommentarer kan dog gives)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 22:14 #26
Ja det er rigtig, men de som du vil give point, skal alle have lagt et svar før du giver point. Ellers får den første som svarer det hele. Man venter på alle (inden for rimelig tid) og accepterer så alle på een gang. Nå her er jo ingen skade sket, holmmorten er heldigvis ret ligeglad med de point:)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 22:16 #27
Ps. Det hedder "My fault" på NU-dansk*G*
Avatar billede store-morten Ekspert
12. maj 2011 - 23:25 #28
#Palther
Den point deling er vist ikke tiltænkt 'holmorten'
Se #18 og opefter ;-)