Hej Christian,
Som der er blevet nævnt, er det ikke bare lige at kunne komme øverst på Google, det kræver de helt rigtig søgeord, som du tror folk vil søge på, og som har relevans for din hjemmeside.
Det har også meget an på om ordet er et der er søgt meget på. Du kan evt. lave en stikprøve på Google, og søge efter ét af de ord du bruger på din hjemmeside, så vil Google melde tilbage, på hvor mange der resultater der ca. kom tilbage (det står under søgefeltet), når du har søgt. Igen, har det meget at gøre med hvor populært ordet er, jo mere populært, jo svære vil det være. F.eks. hvis du var tømrer, og du gerne vil blive fundet på ordet "Tømrer", så ville du skulle "kæmpe" mellem ca. 1.5 milioner resultater, så kunne du evt. grænse dine søgeord ind. F.eks. hvis du nu holder til på Fyn tilføje "Tømrer på Fyn", på den måde har du allerede grænset dine søgeresultatet, fordi hvis jeg var kunde, ville jeg søge efter det der er i min nærhed (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er du bruger din hjemmeside til.)
* Nu tager vi udgangspunkt i at du er Tømrer *
Det er, som du sikkert godt ved, ikke bare lige at komme først på Google. Men en af tingene du kan gøre, for at optimere for Google placering, er f.eks. søgevenlige URL, dvs. istedet for at din side f.eks. hedder
www.eksempel.dk/index.php?id=10, så skulle den faktisk hedde
www.eksempel.dk/kontakt-toemrer-madsen-fyn, på den måde ville du allerede have optimeret din hjemmeside meget bedre. En anden ting er også hvordan du navngiver dine billeder, og om du husker at smide en title på hvert billede/link (den tekst der popper frem, når du kører musen over et billede eller link), om du husker at smide en alternativ tekst på hvert billede (det er den tekst der vil komme frem, hvis billede pludselig bliver slettet, så vil der normalt komme en et rødt kryds, med et alternativ tekst, vil dette blive erstattet af tekst). Du skal også huske på, om hvor vidt du bruger overskrift koder (h1,h2,h3 osv.) til dine overskrift, på denne måde, tolker Google det som værende mest vigtigste.
Jo stører netværk, jo flere hitsJo flere der linker ind til din hjemmeside og beskriver din hjemmeside, jo bedre er det. For Google går også ind og tjekker på hvor populær din side er.
Gør brug af Googles værktøjerEn helt anden ting, er at du kan jo gøre brug af de mange Google værktøjer, som Google har udviklet for at gøre det bedre for dig.
Der kan nævnes
Google Analytics,
Google Sitemap osv. det tager tid at sætte sig ind i det, men der findes et hav af gode artikler derude. Du kan også bruge
http://www.google.dk/add_url.html, som er til Google Kravler som løbende kører listen igen, for nye hjemmesider.
Nuvel - jeg håber disse, lidt lange, informationer, kan hjælpe din hjemmeside i den rigtige retning. :)
/Torben