Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
08. maj 2011 - 18:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Øverst på google hvordan?

Hej eksperter

Jeg har tidligger spurgt om "hvad er meta tags" og så vidt jeg forstod er det dem som sørger for jeg kommer forrest i søgeresultaterne.

Nu har jeg et nyt website som er langt ud på internettet og jeg syntes selv mine meta tags er gode. Men hvorfor kan jeg ikke finde min hjemmeside når jeg søger på selve domænet på google?

Går der noget tid før google registerer der er et nyt website lagt ud eller hvordan?

MVH Christian
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2011 - 19:03 #1
Logisk nok så går der jo noget tid før Google opdager ens hjemmeside. De kan jo ikke konstant opdatere de enkelte sider. Så der går typisk et par dage før botten kommer en tur forbi.
Men du skal nok ikke regne med at du bare sådan med almindelige søgeord kommer øverst på listen.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
08. maj 2011 - 19:17 #2
Hej Kjeldsted

Det er selfølgelig rigtigt nok(;
Hvad mener du med almindelige søgeord?
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2011 - 19:27 #3
Hvis fx. du har inkluderet 'video' som meta-tag samt benytter dette ord på hjemmesiden skal du nok ikke regne med at havne i toppen ved søgning på video, da det jo også (bl.a.) handler om antallet at hits.
Avatar billede mcfatty Nybegynder
08. maj 2011 - 20:21 #4
Hej Christian,

Som der er blevet nævnt, er det ikke bare lige at kunne komme øverst på Google, det kræver de helt rigtig søgeord, som du tror folk vil søge på, og som har relevans for din hjemmeside.

Det har også meget an på om ordet er et der er søgt meget på. Du kan evt. lave en stikprøve på Google, og søge efter ét af de ord du bruger på din hjemmeside, så vil Google melde tilbage, på hvor mange der resultater der ca. kom tilbage (det står under søgefeltet), når du har søgt. Igen, har det meget at gøre med hvor populært ordet er, jo mere populært, jo svære vil det være. F.eks. hvis du var tømrer, og du gerne vil blive fundet på ordet "Tømrer", så ville du skulle "kæmpe" mellem ca. 1.5 milioner resultater, så kunne du evt. grænse dine søgeord ind. F.eks. hvis du nu holder til på Fyn tilføje "Tømrer på Fyn", på den måde har du allerede grænset dine søgeresultatet, fordi hvis jeg var kunde, ville jeg søge efter det der er i min nærhed (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er du bruger din hjemmeside til.)

* Nu tager vi udgangspunkt i at du er Tømrer *

Det er, som du sikkert godt ved, ikke bare lige at komme først på Google. Men en af tingene du kan gøre, for at optimere for Google placering, er f.eks. søgevenlige URL, dvs. istedet for at din side f.eks. hedder www.eksempel.dk/index.php?id=10, så skulle den faktisk hedde www.eksempel.dk/kontakt-toemrer-madsen-fyn, på den måde ville du allerede have optimeret din hjemmeside meget bedre. En anden ting er også hvordan du navngiver dine billeder, og om du husker at smide en title på hvert billede/link (den tekst der popper frem, når du kører musen over et billede eller link), om du husker at smide en alternativ tekst på hvert billede (det er den tekst der vil komme frem, hvis billede pludselig bliver slettet, så vil der normalt komme en et rødt kryds, med et alternativ tekst, vil dette blive erstattet af tekst). Du skal også huske på, om hvor vidt du bruger overskrift koder (h1,h2,h3 osv.) til dine overskrift, på denne måde, tolker Google det som værende mest vigtigste.

Jo stører netværk, jo flere hits

Jo flere der linker ind til din hjemmeside og beskriver din hjemmeside, jo bedre er det. For Google går også ind og tjekker på hvor populær din side er.

Gør brug af Googles værktøjer

En helt anden ting, er at du kan jo gøre brug af de mange Google værktøjer, som Google har udviklet for at gøre det bedre for dig.

Der kan nævnes Google Analytics, Google Sitemap osv. det tager tid at sætte sig ind i det, men der findes et hav af gode artikler derude. Du kan også bruge http://www.google.dk/add_url.html, som er til Google Kravler som løbende kører listen igen, for nye hjemmesider.

Nuvel - jeg håber disse, lidt lange, informationer, kan hjælpe din hjemmeside i den rigtige retning. :)

/Torben
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2011 - 21:28 #5
Det er mange år siden at metatags var relevante - de er stadig gode at have på så længe de bruges korrekt men de er som sådan ikke med til at give dig en bedre position eller gøre det lettere at blive opdaget.

Som allerede nævnt er links til din hjemmeside et af de klart vigtigste parametre - dels fordi det er sådan nye sider bliver fundet og dels fordi de er med til at få dig godt placeret. Derudover er kode og struktur også vigtig på din side - fx korrekt brugt af elemterne title, h1, h2, attributterne alt og title samt en pæn URL.
Avatar billede phillips Nybegynder
09. maj 2011 - 07:56 #6
Jeg anbefaler altid SEO-begynder at læse denne guide.

Søgemaskine-optimering er en kæmpe videnskab og et stort arbejde - folk og firmaer lever af at rådgive andre. Så på med læsebrillerne :-)
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
12. maj 2011 - 07:52 #7
Tak for hælpen allesammen(:

mcfatty læg et svar
Avatar billede mcfatty Nybegynder
12. maj 2011 - 21:56 #8
Hej Christian,

Hermed et svar. :) Håber du kunne bruge det til noget.