Avatar billede blablax90 Nybegynder
05. maj 2011 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

^] (Ctrl + firkantet parantes) på Mac

Hallihalløj.

Jeg har brug for at sende Ctrl + ] som quit-signal når jeg er i Telnet.

Imidlertid kan jeg ikke få lov til at holde Ctrl nede samtidig med jeg forsøger at lave en firkantet parantes. Når Ctrl holdes nede skrives der blot 9 i stedet.

Nogen der har et godt bud? Helst uden at bruge 3rd-party keybinders.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
05. maj 2011 - 15:31 #1
Jeg ved ikke hvad du har forsøgt, men du skal holde Ctrl + Alt + 9 inde.
Avatar billede blablax90 Nybegynder
06. maj 2011 - 12:07 #2
Jeg forklarede mig dårligt. Det er netop det jeg prøver, men på min macbook pro skriver den blot 9.  (Der står endda et lille ekstra 9 tal på 9-knappen.)

Anyways så fandt jeg ud af at det er på Ctrl+å i hvert fald for Telnet.
Avatar billede blablax90 Nybegynder
20. maj 2011 - 00:17 #3
Nå, en medstuderende har nu fortalt mig at det er:

Ctrl+å
Avatar billede blablax90 Nybegynder
06. juni 2011 - 13:58 #4
En gang til for prins Knud så jeg kan lukke tråden:

Ctrl + Å