Avatar billede john2010 Praktikant
05. maj 2011 - 11:19 Der er 8 kommentarer

Automatisk deaktivering og genaktivering af netværkskort

Hej,
Jeg har et underligt problem, hvorfor jeg ønsker at udføre følgende handling i forbindelse med genstart af pc'en.:

1. PC'en genstartes manuel af brugeren.
2. Windows startes op.
3. Netværkskortet skal deaktiveres
4. Efter 4 minutter skal netværkskortet automatisk aktiveres igen.

Jeg håber at nogle kan hjælpe.

Mvh
John
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 11:42 #1
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/john2010

du har en del åbne spørgsmål du skal forholde dig til

det må være en driver der laver sjov med dig

normalt skal man kende styresystem bundkort og så videre men lad os prøve en anden vej

hent slimdrivers og lad den prøve at finde en driver til kortet -du skal registrere dig men det er gratis

http://www.driverupdate.net/
Avatar billede john2010 Praktikant
05. maj 2011 - 11:54 #2
OK, men er det ikke bare muligt at deaktivere netkortet og så genaktivere det automatisk.

Det er egentlig den funktion jeg skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 14:11 #3
det tror jeg ikke du kan

jeg kender i hvert fald ikke løsningen
Avatar billede chalde Seniormester
05. maj 2011 - 15:10 #4
Se: http://forum.sysinternals.com/command-used-to-disable-network-interface_topic9483.html

kombiner evt. i et batch script med en kommando der stopper processen i X antal minutter. Se: http://www.robvanderwoude.com/wait.php
Eller brug en startup delayer (sæt en funtion til at disable ved login og delay funktionen til at enable).

Men hvad er baggrunden for at du vil gøre det?
Avatar billede glvi93 Nybegynder
05. maj 2011 - 16:58 #5
Man kan også trykke "windows knappen på tastaturet + R" også skrive "devmgmt.msc" i søgefeltet, trykke enter så kommer et vindue frem med computerens enheder, så kan man ved at højreklikke på pågældende enhed og deaktiverer den. Den kan også aktiveres igen med samme metode.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2011 - 21:02 #6
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/john2010

du har en del åbne spørgsmål du skal forholde dig til

Nå det hjalp ikke...
Avatar billede john2010 Praktikant
14. juni 2011 - 08:39 #7
Hej Chalde,

Smider du lige et svar, så jeg kan give dig pointene. Du må undskylde den lange svartid, men jeg har først fået det ordentligt lavet i sidste uge. Tak for hjælpen.

Det jeg konkret brugte for at deaktivere var;

devcon disable *DEV_8168*    eller
devcon enable *DEV_8168*

Mvh
John
Avatar billede chalde Seniormester
14. juni 2011 - 08:55 #8
#7 Bare behold point :)