Avatar billede shako Novice
30. april 2011 - 19:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer gider ikke starte - Kan du løse gåden?

Okay. Så min skærm gider ikke tænde når jeg starter computeren.

Jeg har tjekket at følgende ting er i orden:

Skærmen virker
Graffikkortet virker
Motherboardet virker
Strømforsyningen virker

Men desværre får jeg intet billede.

Motherboard: Asus Crosshair IV Extreme
GFX: Asus HD5870
PSU: Antec 1000W True Power
Skærm: Samsung 27" Syncmaster
CPU: Phenom II x4
HDD: 64GB SSD
HDD2+3: Samsung 500GB HDD's
30. april 2011 - 20:08 #1
Selve SKÆRMEN er altså afprøvet på en anden PC ?

Altså ikke noget som helst på skærmen på noget tidspunkt ? Ved tilslutning til DIN PC ?

Graffikkortet virker - er det da afprøvet med en ANDEN Skærm ???
Avatar billede shako Novice
30. april 2011 - 21:12 #2
Ja skærmen er afprøvet på en anden pC

Der er intet på skærmen på min PC. Virkelig intet. Ikke engang et no signal.

Graffikkortet er prøvet på en anden computer. Det virkede fint.
30. april 2011 - 21:28 #3
Øhhh - hvordan ved du så at
Motherboardet virker
Strømforsyningen virker

???
Avatar billede tubber Juniormester
30. april 2011 - 21:35 #4
Prøv at tage alle instikskort og ram ud og støvsug godt (husk at holde propellen fast i blæser når du støvsuger der).

Isæt så grafikkort og ram (ikke andre instikskort hvis du har), check det er korrekt monteret og start så PC
Avatar billede milter Ekspert
30. april 2011 - 22:53 #5
Og har du checket kablet?

Når du skriver, at "følgende ting er i orden", er det altid en god ide at forklare præcist, hvordan du har checket det.
Avatar billede shako Novice
01. maj 2011 - 00:09 #6
Motherboardet og strømforsyningen er begge købt for ca 6 timer siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2011 - 08:22 #7
Det er vel ikke en indikation for at det virker, at du har købt det for 6 timer?
Der kan være fejl på det.
Var pakkerne intakte da du fik dem?
Ingen tegn på det skulle have været monteret før?
Avatar billede shako Novice
01. maj 2011 - 11:27 #8
Begge ting er købt profesionelt, aldrig brugt, plus vi testede at begge ting virkede før jeg kørte afsted igen.
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:05 #9
Prøv at hive Ramblokkene ud og tænd uden ram i, kunne være en defekt ram blok eller sokkel......

Kommer der billede uden ram i så har du fejlen så skal du bare finde ud af om det er det ene eller det andet
Avatar billede inferno89 Nybegynder
01. maj 2011 - 19:42 #10
starter blæserne i computeren ?
giver den nogle livstegn fra sig overhovedet eller er det bare totalt dødt ?
hvis blæserne starter bipper den så (hvis du har en lille højtaler på bundkortet) og hvad bipper den?
Avatar billede shako Novice
04. maj 2011 - 08:17 #11
Tusind tak for hjælpen alle sammen, men jeg har fundet svaret.

Det viser sig at mit motherboard er så sindsyg moderne at det har en ON/OFF knap for hvert eneste PCI slot så man kan tænde og slukke for dem. Alle mine stod på Off..

DOH!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2011 - 08:32 #12
Og de kunne så aktiveres i bios?
Avatar billede shako Novice
05. maj 2011 - 09:30 #13
Nej, de sad som switches direkte på motherboardet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 18:18 #14
Tak for info shako.