Avatar billede kasperhy Nybegynder
29. april 2011 - 13:03 Der er 13 kommentarer

Overvågningskamera med IP og SD-kort

Jeg har et hus i Sverige, hvor jeg gerne ville have noget billigt udendørs overvågning.

Jeg har en router med 3G-forbindelse i huset, som kameraet kan tilsluttes, men vil også gerne have lokal optagelse på et SD-kort i kameraet.

Markedet er totalt uoverskueligt, men tænker, at det må være muligt at finde noget, der er brugbart, uden det koster en formue.

Men nogen, der har forslag eller links?
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2011 - 13:57 #1
Kig på min hjemmeside. Det behøver vel ikke være IP-kamera, da de er en del dyrere. Jeg sælger f ex en 500 GB DVR-maskine med 2 udendørs kameraer for 3000:-. Den DVR-maskine kan du se via smartphone eller PC, hvis DVR-maskinen vel og mærket er tilsluttet internet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2011 - 14:21 #2
PS.
Du er velkommen til at ringe/komme forbi.
Avatar billede kimtheman Novice
29. april 2011 - 23:54 #3
Eller du kan måske købe dette (Er ikke trådløst)
http://secubi.dk/overvaagning/ip-kameraer/vivotek-ip8332.html

Og så køber du 2 stk af disse:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-pl/netpl10/netdldhp-306av.html

Så trækker du netkabel fra kameraet ind til en stikkontakt, hvor den ene av adapter sidder. Og så sender denne linjen videre igennem El linjen i huset, og der hvor du så har din router stående, der sætter du den anden adapter i, og så tager du et lan kabel og sætter det i adapteren, og så over i routeren. Så er du også kørende.

Måske du kan finde noget her også?
http://www.easy-soft.dk/?KID=9
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. april 2011 - 06:47 #4
#3
Så skal man have sin PC kørende hele tiden, hvis man ikke gemmer på et SD-kort. Men der er begrænset med kapacitet et sådan kort.
Avatar billede kimtheman Novice
30. april 2011 - 08:58 #5
Nej det behøver man så ikke.
Det skal da lige være fordi man vil have alt optaget.
Jeg bruger selv et ip med sd. Dette er dog indendørs.
Der er bevægelses sensor og optager hele tiden på sd som den så bare overskriver når det ikke er mere plads.
Ved bevægelse tager den billeder som den så også sender til en server på nettet.
Kommer jo lidt an på hvad han vil bruge det til. Men løsningen er brugbar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. april 2011 - 09:29 #6
Hvorfor skulle mamn IKKE ville have det optaget. Om man sender til en server eller det bliver gemt på ens egen PC er vel det samme. Du skal have tilgang til en computer i begge tilfælde, og den computer skal være tændt. SD er OK hvis man optager på dagsbasis, men er du på ferie, kommer det til at knibe med plads.
Avatar billede kimtheman Novice
30. april 2011 - 20:40 #7
Tje nu gider jeg ikke have en masse optagelser på min pc (Og gider heller ikke den skal stå tændt hele tiden). Så jeg er fint tilfreds med, at den gemmer og overskriver på SD. Og så tager den billeder som den oploader til server. Og bruger heller ikke optagelserne til noget, lige foruden hvis der skulle komme indbrud eller lign.

Og som du skriver " Om man sender til en server eller det bliver gemt på ens egen PC er vel det samme. Du skal have tilgang til en computer i begge tilfælde"

Det vil jeg så ikke mene, at det er det samme. For gemmer den på Pc, skal pc jo stå tændt hele tiden. Det skal den så ikke ,hvis den kun oploader til server. Så er det router der står tændt.

Men at du vil sælge lidt, fra din egen side er fint for mig.

Jeg gav bare muligheden for en anden løsning.

Men det kommer jo helt an på, hvad kasperhy skal bruge det til. Og hvad han selv mener hans pengepung og behov er.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. april 2011 - 21:24 #8
Tje nu gider jeg ikke have en masse optagelser på min pc (Og gider heller ikke den skal stå tændt hele tiden) Skal man heller ikke med min løsning

Og bruger heller ikke optagelserne til noget, lige foruden hvis der skulle komme indbrud eller lign. Det er ligesom det der er hele pointen med overvågning

Og som du skriver " Om man sender til en server eller det bliver gemt på ens egen PC er vel det samme. Du skal have tilgang til en computer i begge tilfælde"

Det vil jeg så ikke mene, at det er det samme. For gemmer den på Pc, skal pc jo stå tændt hele tiden. Det skal den så ikke ,hvis den kun oploader til server. Så er det router der står tændt.
Vi kan vist hurtigt blive enige om at en server er en computer, eller?

Har man ingen server, koster det (hver måned) at få en, og har man ingen server og ikke vil ha', så må man gemme på SD, hvilket kan blive problematisk, hvis man f ex er på ferie eller lign.

Men at du vil sælge lidt, fra din egen side er fint for mig.Jeg sælger skam også IP-kameraer, men jeg råder bare opretter til den, efter min mening og med min erfaring, bedste løsning
Avatar billede kimtheman Novice
30. april 2011 - 23:25 #9
Ja så kan vi vist heller ikke snaske mere på den. Så nu venter vi bare på kasperhy kommer på banen...
Avatar billede cbp_78_e Nybegynder
03. maj 2011 - 13:32 #10
spy.dk har løsninger både med og uden sd kort optager til forholdsvis billige penge - har ikke set det billigere andre steder.
Avatar billede cbp_78_e Nybegynder
03. maj 2011 - 13:33 #11
Avatar billede kasperhy Nybegynder
31. maj 2011 - 19:38 #12
Takker for svarene, som jeg nu vil studere og vende tilbage med point eller opklarende spørgsmål. Beklager det sene svar, men e-mail-overvågningen har desværre ikke fungeret optimalt.
Avatar billede kasperhy Nybegynder
06. juli 2011 - 09:37 #13
Tak for forslagene. Jeg må vente lidt, før jeg finder den perfekte løsning til en rimelig pris.