Avatar billede 24200 Nybegynder
28. april 2011 - 21:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Could not find operating system

Jeg har en 2½ år gammel laptop (HP Pavillion dv9000) som er begyndt at give mig kvaler. Den kom preinstalleret med Vista men efter flere gange at have givet kommandoen "Could not find operating system", formatterede jeg skidtet og smed Win 7 på. Desværre er problemet sporadisk det samme.

Er det hdd der er stået af eller kan der være andre årsager som jeg selv kan fikse?
Avatar billede ptael Nybegynder
28. april 2011 - 21:57 #1
Hejsa.

Det tyder på en defekt disk. Nu har jeg selv sådan en dv9000 skod pc stående. Godt nok med defekt bundkort. Men den er med 2 diske i. Og default sat til raid.

Ved ikke om din er det. men tjek lige at om der 2 diske i.
Avatar billede 24200 Nybegynder
28. april 2011 - 22:08 #2
Er ikke helt sikker på at det er det korrekte svar, men ifølge enhedshåndteringen kun en disk: WDC WD2500BEVS-60UST0 ATA Device
Avatar billede 24200 Nybegynder
13. maj 2011 - 08:15 #3
Nå, det var ikke harddisaken, den kører fint i en anden. Tror bare jeg skrotter lortet.