Avatar billede Binder Nybegynder
27. april 2011 - 18:21 Der er 3 kommentarer

Køb af bærbar

Hej Alle

Jeg står i den situation at min gamle HP bærbar bogstaveligt er ved at falde fra hinanden.

Jeg skal derfor ud og anskaffe mig en ny bærbar. Den gamle HP er 17' og det har jeg fortrudt lidt da det så mere blev til en slæbbar pc...

Derfor må den nye meget gerne være 14' (har dog ikke heeelt udelukket en 15,6') da jeg primært bruger den til surfing og skole ting.  Mht. skærmens kvalitet må det meget gerne være en man kan sidde udenfor med om sommeren hvis det er muligt.

Jeg spiller dog også en del og den må derfor gerne have lidt saft og kraft i sig. Af spil kan nævnes CSS, WoW, Total War spillene, BF2 og flere gamle strategi spil fx Company of Heroes.

Jeg tænker derfor at den gerne må have min. 4Gb RAM og et ok grafikkort.
HDMI udgang er også krævet da jeg bruger den i en symbiose med mit TV.

Budgettet er ca. 6k (kan evt. gå op til 8k for den rigtige model :) )

Numpad er også at foretrække men langt fra et krav.

Mærket er ikke særligt vigtigt, men jeg synes Acer, Asus og MSI har nogle fine designs

Så Altså for at opsummere:

Ca. 6k (8k)

14' (15,6, gerne med antirefleks eller hvad det nu hedder)

Min 4Gb RAM

Grafikkort til lidt spilleri her og der

HDMI indgang

Mvh.

Binder
Avatar billede GylleG Nybegynder
27. april 2011 - 18:33 #1
Hej Binder

Sider i samme situration som dig. Har snart konfirmation og vil derfor ønske mig en bærbar.
Har surfet rundt på nettet i vildt lang tid i de sidste 3 uger for at finde den rette.

Kig lige på denne, den ønsker jeg mig efter lang tids søgen:
http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V-15.6-i7-GT550M-8GB-2253575.html

Den kommer først på lager den 1 maj, men den har alt hvad man skal bruge og den opfylder alle dine krav. Så hvis du kan vente lidt, så køb denne :)

Kan også lige prøve at finde nogle andre til dig, men ved jeg ikke kan finde noget bedre i prisklassen .

Hilsen Gustav
Avatar billede Blueeyez Mester
27. april 2011 - 20:01 #2
En super billig gamer løsning: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=619512#extra

En der er populær: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=620230#extra

Sidst nævnte er nok den jeg ville vælge (Producenten) men jeg går os helt efter graffikkortet.. hvis du er nysgerrig kan du spørge løs ;)
Avatar billede GylleG Nybegynder
27. april 2011 - 20:22 #3
Hej igen
de 2 bærbare i ovenstående indlæg ser gode ud til prisen, men de har ikke full hd som er et kæmpe minus. De har heller ikke blu-ray drev og et dårligere grafikkort end den jeg forslår i første indlæg. De mangler også lidt ram og videohukommelse (video ram). Der er også andre punkter den er bedre end de to på. Men vil sige at du får meget får pengene lige meget hvilken en af dem du køber. Prisen er jo også en hel del dyre på den jeg forslår.
Så vil du have billig pris og knap så gode specs eller en vildt god bærbar og gode specs. det er op til dig. Men hold dig til denne, selvom de andre også er helt fine:
http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V-15.6-i7-GT550M-8GB-2253575.html

held og lykke