Avatar billede dk-morten Nybegynder
24. april 2011 - 23:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Recovery af filer på disk? VIGTIGT!

Hej alle eksperter.

Jeg har lige fået mig en NAS server og der købte jeg så en 2TB harddisk til også havde jeg en 1TB i forvejen.
Jeg smider begge harddiske i og jeg får den 2TB til og køre der på, da jeg skal til og få den anden (1TB) til og virke på den så siger den at den skal formateres inden den kan blive brugt. Så vælger jeg så ikke at gøre det da jeg har mange vigtige ting som gammelt skolearbejde, billeder, musik o.s.v.

Problemet er så nu at når jeg sætter den i den eksterne box og tilslutter den til min computer så virker den ikke..! Min kammerat sagde så jeg skulle prøve og brænde ubuntu ud også starte det op fra cd'en. Der kunne jeg så se mit drev men det var lavet om til et Array og dermed når jeg prøvede at åbne den siger den at den ikke kan mounte disken.

Er der nogen som ved om man evt kan få fat i et recovery program som kan gendanne mine filer eller en anden metode og få mine filer tilbage på?

På forhånd mange tak.

Morten
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. april 2011 - 23:50 #1
Prøv demoen af denne den har hjulpet i flere tilfælde.
http://www.quetek.com/prod02.htm?source=google1&gclid=COPg6POQtqgCFQoa4QodTktoBw
Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2011 - 09:07 #2
Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2011 - 09:10 #3
Det var også den vi havde snakken om her http://www.eksperten.dk/spm/935158 læs fra #7 og så ned efter
Avatar billede dk-morten Nybegynder
25. april 2011 - 10:20 #4
poko1 smid du et svar :) Det var nu en ret go løsning du kom med :) Dog kunne jeg ikke rede alle mine data men jeg fik mange af dem ud :)

Siger rigtig mange tak for hjælpe!!

frem-ad - Det var data fra en ekstern harddisk jeg skulle have data ud fra ikke en cd/dvd :) Eller tak du :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. april 2011 - 10:38 #5
Ok :-)