Avatar billede Raketheone Nybegynder
24. april 2011 - 19:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backtrack 4. Ingen interface specifikation (wlan0)

Hej.

Har installeret VMware 7 workstation, og har åbnet Backtrack 4 Final R2 i det.
Mit problem består i, at jeg ingen specifikationer kan få omkring mit netværkskort når jeg skriver: Airmon-ng.
Jeg har internet når jeg åbner firefox i linux(ubunto), men som sagt ingen specifikationer omkring mit trådløse kort.

Jeg har en bærbar, med integreret trådløst kort fra Intel (Intel WiFi Link 5100 AGN).

Under VMware har jeg sat networking til at være bridget, og har sat flueben i "replicate physical network connection state" (har også prøvet uden)

Skriver jeg "/etc/init.d/networking start" siger den:
ERROR while getting interface flags: No such device

Og det gør den ved alle: wlan0, ath0, eth0 og eth1

Har prøvet samtlige guides/tips og andet Google har at tilbyde, men kan ikke få specificeret wlan0

Håber jeg har nok oplysninger, og nogle her kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede clb92 Nybegynder
24. april 2011 - 20:47 #1
Man kan så vidt jeg ved ikke bruge Backtrack effektivt i en virtual machine... Ved ikke med præcist VMware, men i VirtualBox virker det ikke, ligemeget hvad man gør.

Hvad forhindrer dig i bare at boote op på cd'en?
Avatar billede Raketheone Nybegynder
24. april 2011 - 20:52 #2
Har læst mig frem til, at det er muligt at gøre via VMware. Har hentet Backtrack 4 Final R2 specifik til VMware, så booter via det. Virtuel OS-system
Avatar billede clb92 Nybegynder
24. april 2011 - 21:08 #3
Okay. Så blev jeg også lidt klogere her. Så kan desværre ikke hjælpe dig. Backtrack har vist nok et forum. Der kan du prøve at skrive, hvis ingen svarer her...
Avatar billede Raketheone Nybegynder
24. april 2011 - 21:23 #4
Ellers tak for at du prøvede :-). Ja det må være næste skridt
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2011 - 21:37 #5
hent en IRC client og gå på freenote serveren der finder du en offsec kanal Det er offensive security gutterne der laver BackTrack- Muts kan hjælpe med det meste, er det wifi specifikt så se efter Mister X
Avatar billede Raketheone Nybegynder
25. april 2011 - 00:06 #6
Tak for svaret bufferzone, men kan ikke finde offsec kanalen, og backtrack-support er #backtrack-linux, men prøver jeg at joine siger den "You are banned", uden jeg har været derinde før.
Avatar billede clb92 Nybegynder
25. april 2011 - 00:18 #7
irc://freenode/#offsec-taringa

Tror det er den...
Avatar billede bt4team Nybegynder
13. maj 2011 - 03:10 #8
Du kan få denne håndfuld bog for nylig frigivet (engelsk version):

----
Overview of BackTrack 4: Assuring Security by Penetration Testing

    * Learn the black-art of penetration testing with in-depth coverage of BackTrack Linux distribution
    * Explore the insights and importance of testing your corporate network systems before hackers strike it
    * Understand the practical spectrum of security tools by their exemplary usage, configuration, and benefits
    * Fully illustrated with practical examples, step-by-step instructions, and useful tips to cover the best-of-breed security assessment tools

Language :  English
Paperback : 392 pages [ 235mm x 191mm ]
Release Date : April 2011
ISBN : 1849513945
ISBN 13 : 978-1-84951-394-4
Author(s) : Shakeel Ali, Tedi Heriyanto

Mere information:
http://www.packtpub.com/backtrack-4-assuring-security-penetration-testing/book

Du kan købe det på:
http://www.amazon.com/BackTrack-Assuring-Security-Penetration-Testing/dp/1849513945/
----

Håber dette vil hjælpe dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. maj 2011 - 14:08 #9
Vær opmærksom på at BackTrack 5 er ude nu i 4 versioner. Gnome eller KDE, 32 eller 64 bt
Avatar billede bt4team Nybegynder
13. maj 2011 - 17:44 #10
BackTrack 4 endelig har en stærk og stabil position, der skal anvendes i mange private selskaber indtil dato. BackTrack 5 mangler stadig en masse tid til at få absorberet i markedet.