Avatar billede evilhomer15 Praktikant
23. april 2011 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overføring af penge til anden person via netbank?

Hej, jeg står nu i den situation, at jeg har noget, som jeg vil sælge online.
Jeg har fundet en køber, men jeg har ingen erfaring med handel på nettet, når det drejer sig om pengeoverførelser til andres konti.

Hvis jeg nu skal give informationer om min konto, som pengene skal sendes til, hvilke informationer er nødvendige?
Af hvilke af disse kan jeg give til køberen, for at han kan sende penge?:
Reg.Nr.
Kontonr.
Name
Kort Nr.
Udløbelsesdato?
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2011 - 12:12 #1
registreringsnummer og kontonummer er rigeligt såfremt det er i DK - skal det foregå udenlandsk er det nogle andre oplysninger du skal have fat i.
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. april 2011 - 12:33 #2
Er det direkte salg, udenom nogen hjemmeside af nogen art, så er det bare dine 4 tal i registrerings nummeret. Ligesom Keysersoze fortæller.

Registrering 4 tal: 0000
og derefter konto nummer: 10 tal 0000000000.

Er det udlandet, så skal du bruge din banks SWIFT Code og IBAN Code.

Swift koden kan du finde på din banks hjemmeside eller google det.
IBAN koden står på selve din konto i din netbank.
Begge dele burde faktisk står også på din konto, under vilkår og aftaler.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
23. april 2011 - 12:39 #3
Okay, tak for hjælpen.
Avatar billede larsen45 Juniormester
23. april 2011 - 13:24 #4
Det var så lidt.