Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. april 2011 - 19:43 Der er 13 kommentarer

Forbinde ekstra router for at forbedre signalstyrke?

Hej Eksperter

Jeg har forgæves læst, søgt på nettet og fulgt forskellige anvisninger til at forbinde to routere for at udvide signalet. Problemet er at der er kommet ny router fra TDC (wireless cable voice gateway CG 3000), som er placeret i kælderen og er derfor ret ustabilt på andre etager. Jeg har mine gamle routere stående (Linksys WRT54G), som jeg så ønsker på én eller anden smart måde at koble til den nye, således jeg kan forbedre signalet.

Har læst en del på nettet, og fundet frem til noget der hedder DD-WRT, som jeg har installeret på den ene router. Trods div. instruktioner er det stadig ikke lykkedes mig at ordne

Så spørgsmålet er hvordan jeg skal koble enhederne sammen? og hvordan skal routerne konfigureres?

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. april 2011 - 20:28 #1
du kan bare koble de 2 routere sammen via LAN portene. Sørg for at deaktivere DHCP i den ene. Router1 kan have LAN ip 192.168.0.1 og router2 kan have LAN ip 192.168.0.2. På router2 benytter du IKKE WAN porten til noget.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. april 2011 - 20:37 #2
Hvad med valg af "mode" ? SKal man have samme SSID som på Router 1? Og hvordan med sikkerhed - skal den ligeledes være den samme som Router 1?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. april 2011 - 20:45 #3
Du kan godt vælge samme SSID, kode, sikkerhed etc. Du kan dog ikke roame. Dvs. bevæge dig fra router 1 til router 2 uden lige at få et lille udfald. Det vil næppe have nogen praktisk betydning for dig. Det er for at holde et simpelt.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. april 2011 - 20:53 #4
Jeg prøver at give det et forsøg. Det ligner umiddelbart det jeg har forsøgt de sidste 4 timer :-)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
22. april 2011 - 21:06 #5
Jeg har nu forsøgt, men får følgende: AirPort har ikke en IP-adresse og kan ikke oprette forbindelse til Internet.
Avatar billede thov Forsker
23. april 2011 - 03:42 #6
Her er en forklaring (Med billede) http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965

Linksys routeren skal køre med deaktiveret DHCP, en anden SSID og kanal end TDC routeren.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. april 2011 - 09:40 #7
Jeg har været et smut forbi denne side, men har vist overset det med kanaler. Deaktiveret DHCP og SSID har jeg forsøgt. Giver det endnu et forsøg :-)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. april 2011 - 10:20 #8
Skal Internet Connection Type    stå til Automatic Configuration DHCP?
Avatar billede riversen Nybegynder
23. april 2011 - 11:37 #9
Det er irrelevant i og med du ikke benytter WAN porten.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. april 2011 - 13:36 #10
Jeg har forsøgt mig endnu engang og ender med en IP startende med 169.254.x.x, så der bliver ikke tildelt korrekt IP. Subnetmasken bliver 255.255.0.0 frem for 255.255.255.0
Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. april 2011 - 14:14 #11
Jeg har fundet synderen... kablet jeg har brugt mellem routerne var åbenbart ikke af den rette type... suk, det er lige 7 timer spildt pga. et kabel :-) Men hvis i smider et svar, kan jeg lige give jer nogle point
Avatar billede thov Forsker
23. april 2011 - 14:31 #12
Ingen point til mig :-)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
24. april 2011 - 00:22 #13
riversen.... smider du et svar ? :-)