Avatar billede maso25 Nybegynder
19. april 2011 - 21:23 Der er 5 kommentarer

computer spørgsmål

Hej folkens

Jeg har en hp computer køb i tdc butikken.
Jeg tog her forleden og formaterede den og da jeg så skulle bruge den igen var der problemer med skærmopløsningen.
Jeg har checket skærmkort og kan ikke finde mit gamle ati grafikkort nogen steder, istedet er der et dga standard skærmkort. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh Martin
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2011 - 21:29 #1
Har du formateret pcen med recovery disken/partitionen eller med en windows installation cd?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
19. april 2011 - 21:30 #2
Har du installeret driver til grafikkort, også de rigtige?

www.computerfriend.dk/friend/Bork
19. april 2011 - 21:41 #3
Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Gætter på 100% manuel instalation via en Windows (?) instalation CD/DVD
Helt sikkert du mangler korrekt driversoftware; velkendt 'problem' ...

Var der nogen grund til dette ? For dit vedkommende ?

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

---

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...
Avatar billede maso25 Nybegynder
23. april 2011 - 14:38 #4
Det er windows vista
23. april 2011 - 21:06 #5
... og spørgsmålet fra #1 + #2 ???

(Eller er du stadig igang...)