Avatar billede mrdemon30 Nybegynder
16. april 2011 - 00:06 Der er 3 kommentarer

hvordan virker DLNA

Hej jeg har et fladskærms tv hvor der er DLAN. på men hvordan virker det og hvordan sætter jeg det op så jeg kan bruge det..

på forhånd tak...:D
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 07:39 #2
Eller denne her:
http://www.google.dk/webhp?hl=da&tab=iw#hl=da&biw=1024&bih=618&q=dlna+konfigurere&aq=&aqi=&aql=&oq=dlna+konfigurere&fp=7626b61d2bba79ad

Hvis ikke ovenstående hjælper dig så havde det hjulpet at du:
Skriver lidt mere om dit udsyr. Der er sikkert forskellige måder at gøre det på fra model til model.
Avatar billede repsakasper Juniormester
01. maj 2011 - 13:41 #3
Hej mrdemon

For at forklare det enkelt:

DLNA står for Digital Living Network Alliance - hvilket ingen egentlig behøver vide? ..

DLNA er en skøn ting, når man har et hjemmenetværk! (Trådløst LAN).

Hvis du har flere DLNA tjenester/enheder, kan disse over det trådløse LAN netværk "snakke sammen".

Hvis jeg skal forklare det enkelt;
Min bærbar computer står på mit værelse, den har trådløst internet, og er koblet til vores router i stuen. Min bærbare understøtter DLNA.

Vi har et nyere fjernsyn fra Samsung, der ligeledes understøtter DLNA - Fjernsynet er dog ikke trådløst, men koblet til routeren via netkabel.

Da begge disse enheder er koblet til LAN netværket (Hjemmenetværket) kan de snakke sammen.

F.eks. kan jeg, ved hjælp af Samsungs computer"app", SAMSUNG PC Share Manager, via min computer, finde vores SAMSUNG TV. Her kan jeg så dele mapper med f.eks. musik, film eller billeder.

Når jeg har computeren tændt, ligeledes programmet, og deler f.eks. en mappe, med en film/video, musik eller billeder, kan jeg via fjernsynet STREAME denne film/musikstykker/billeder på skærmen.
Har jeg f.eks. mine feriebilleder på den bærbare, kan jeg nu vise dem gennem fjernsynet, uden at skulle tilkoble ledninger og alt muligt fis. :)

Håber det var en god forklaring (det er lige hvad jeg ved om DLNA, sådan på stående fod)

Venligst

repsakasper