Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 19:14 Der er 11 kommentarer

Hjælp til ny pc (selvbyg)

Hej folkens,

Jeg står i den situation, at jeg vil have mig en ny computer, da den gamle både er grim, forældet og støjer af helvede til!

Jeg håber derfor, at der er nogle kyndige folk herinde, som vil hjælpe mig med at få mest muligt for pengene. Jeg behøver dog ingen lydkort og skærm, da jeg har disse ting liggende.

Men ellers en hel bygselv pc, som er så god som muligt, og budgettet er desværre kun på 3500kr

Computeren skal bruges til: Musik, film, surfing, poker og fifa2011. Jeg spiller faktisk aldrig spil, men vil gerne, hvis den kan trække fifa

Jeg håber på nogle gode bud, og takker pænt på forhånd!

/René
Avatar billede MkMikkel Nybegynder
13. april 2011 - 20:19 #1
http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=917127&su=12B95090-84D9-4992-A991-571CD9A906D4

Vær så god. Kunne dog ikke få den under 3700. Men håber det går.
Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 20:34 #2
Hej Mikkel,

Det ser super fornemt ud! Jeg glemte at skrive, at jeg faktisk har windows 7 også, så der kan jeg jo spare de penge.

Så er det mest optimale vel, at jeg napper 4gb ram mere, er det ikke? Kan se, at bundkortet kan tage op til 8gb :)

/René
Avatar billede MkMikkel Nybegynder
13. april 2011 - 20:39 #3
Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 20:55 #4
Kan se, at du har forbedret cpu og bundkortet. Er det at foretrække fremfor at få f.eks 8gb ram i stedet for 4gb?

Og en sidste ting. Jeg skal ikke købe nogle kabler eller noget? Der er alt, hvad jeg skal bruge for at samle den?
Avatar billede MkMikkel Nybegynder
13. april 2011 - 21:26 #5
Det er korrekt :) .. Jeg har også forbedret Harddisk.

Jeg mener ikke at du skal købe nogle kabler. Der følger vist 2 med bundkort. et til diskdrev og et til harddisk.

Men det finder du ud af, og hvis du mangler kan du bare bestille et til for 60 kr. :)
Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 21:46 #6
Okay, men bundkortet kan også tage op til 16gb, så jeg kan jo købe flere ram løbende, hvis det er!

Jeg er super taknemmelig for din hjæl,p og er meget tilfreds med de ting, som du har fundet, så dem investerer jeg i :)

Tak for hjælpen!!!!

/René
Avatar billede tiger_dk Mester
13. april 2011 - 21:48 #7
jeg står i samme situation, og er blevet anbefaldet http://sharkgaming.dk/ , men det ligger godtnok over dit budget. Men de bixre nogle fede maskiner sammen, til fornuftige priser
Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 21:49 #8
Hov, skal jeg ikke have en køler til cpu?
Avatar billede MkMikkel Nybegynder
13. april 2011 - 21:53 #9
Nej det behøves ikke da du køber boxed cpu. Der følger en stock cooler med. :)
Avatar billede aab4ever Nybegynder
13. april 2011 - 21:57 #10
Klasse.. Jamen så har jeg ikke grund til at forstyrre mere :)

Igen, tusinde tak for din hjælp - yderst værdsat! :)

/René
Avatar billede MkMikkel Nybegynder
13. april 2011 - 22:07 #11
Det var så lidt :)

Over and Out

- Mikkel