Avatar billede ingolf Nybegynder
06. januar 2000 - 18:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Iriterende meddelelse ved åbning af Excel

Hver gang jeg åbner Excel får jeg følgende meddelelse:
"',MS Acc&ess-formular....,,,'blev ikke fundet. Kontroller stavningen af filnavnet og placeringen af filen.
Hvis du på menuen Filer prøver at åbne filen fra listen over de senest anvendte filer skal du kontrollere, at filen ikke er omdøbt, flyttet eller slettet."
Går jeg ind i Åbn, kan jeg se at ordet "Acc&ess" står i ruden Tekst eller egenskab efter jeg har påvirket pilen i højre siden af ruden. Det er formodentlig det der gør at jeg får meddelelsen ved opstart. Men hvordan får jeg fjernet ordet? Del fjerner det ikke.
Avatar billede bvk Juniormester
07. januar 2000 - 21:22 #1
Øhh, har du Excel til at åbne med en bestemt fil, som evt henter oplysninger i e Access database?
Avatar billede tck Nybegynder
26. januar 2000 - 19:55 #2
Hvis det nu er helt galt, så prøv at tilføje parameteren /e. Dvs du åbner egenskaberne for din genvej til Excel, og tilføjer /e til sidst i programnavnet (c:\...\excel.exe /e). Dette gør, at Excel ikke starter med et tomt regneark. For lige at se om det virker, så kan du jo prøve det i Start-kør først....
Avatar billede ingolf Nybegynder
28. januar 2000 - 12:48 #3
tck
Har prøvet at indsætte /e i genvejen på skrivebordet. Accepteres ikke.
Avatar billede moho Nybegynder
29. februar 2000 - 18:02 #4
. Du har tilsyneladende åbnet en formular og senere slettet den med et andet program end excel. Excel prøver at vise en liste med de seneste brugte filer men kan ikke finde formularen. Når du har åbnet 5 andre filer burde fejlen forsvinde.
Ellers kan du gå ind i Funktioner-indstillinger-standard og fjerne fluebenet i "filliste med seneste anvendte filer"(excel 95)/ændre vis seneste 4 anvendte filer til vis 0 seneste anvendte filer.
Efter at have brugt Excel nogle gange kan du rette ovennævnte tilbage. Håber det løser problemet.
17. juni 2001 - 14:22 #5
Er det løst ?