Avatar billede Mawen Nybegynder
12. april 2011 - 21:16 Der er 5 kommentarer

Motherboard

Hej alle sammen.

Jeg har geninstalleret min computer og prøver at installere mit motherboard.. tror jeg. Trykkede bare på en af de mange drivere jeg kunne installere på min Asrock CD. Jeg skulle så genstarte for videre installation og der kom så en skræm frem hvor jeg skulle trykke Y(yes)/N(No) for om jeg ville indsætte en diskette. Nyere computere har ikke disketter så trykkede N. Der står den vil genstarte men ender på samme side hvor den spørger Y/N. Hvad skal jeg gøre?

Første gang slukkede jeg for min computer da jeg kom til at tykke "Y" og jeg vidste ikke hvordan jeg skulle komme ud af det. Det kan være der fejlen er.

Tak for nu.
Avatar billede Mawen Nybegynder
12. april 2011 - 21:20 #1
Jeg har Windows XP desuden
Avatar billede Blandy Praktikant
13. april 2011 - 09:17 #2
Har du fået installeret netkortsdriver? Så hent dine drivere på asrock hjemmeside. De er som regel en del nyere en dem på det medie du har fået med bundkortet.
Avatar billede Mawen Nybegynder
13. april 2011 - 16:25 #3
Ved jeg ikke. Hvad med den? Okay tak men ved heller ikke hvordan jeg kommer ud af den side hvor jeg har valgmuligheden Y/N osv. Den genstarter og kommer til samme sted hele tiden. Hvordan kommer jeg ud?

Tak for nu.
Avatar billede Mawen Nybegynder
13. april 2011 - 20:11 #4
Her er det jeg går igennem. Kan jo ikke indsætte en diskette i floopy drive på en nyere computer. Er der andre måder at gøre det på?

2.12.1 Installing Windows 2000 / Windows XP with
RAID Functions
If you want to install Windows 2000 / Windows XP OS on your SATA
HDDs with RAID functions, please follow the below steps.
STEP 1: Make a SATA Driver Diskette.
A. Insert the ASRock Support CD into your optical drive to boot your
system.
B. During POST at the beginning of system boot-up, press <F11> key, and
then a window for boot devices selection appears. Please select CD-
ROM as the boot device.
C. When you see the message on the screen, "Do you want to generate
Serial ATA driver diskette [YN]?", press <Y>.
D. Then you will see these messages,
Please insert a diskette into the floppy drive.
WARNING! Formatting the floppy diskette will
lose ALL data in it!
Start to format and copy files [YN]?
Please insert a floppy diskette into the floppy drive, and press <Y>.
E. The system will start to format the floppy diskette and copy SATA
drivers into the floppy diskette.
STEP 2: Use "SATA RAID BIOS" to set RAID configuration.
Before you start to configure the RAID function, you need to check the
installation guide in the Support CD for proper configuration. Please refer
to the document in the Support CD, "Guide to SATA Hard Disks Installation
and RAID Configuration", which is located in the folder at the following
path: .. \ SATA RAID BIOS
STEP 3: Install Windows 2000 / Windows XP OS on your system.
After making a SATA driver diskette and using "SATA RAID BIOS" to set
RAID configuration, you can start to install Windows 2000 / Windows XP
on your system.
Avatar billede Mawen Nybegynder
13. april 2011 - 20:13 #5
Og en anden ting jeg ikke helt forstår, Jeg er jo på operativ systemet windows xp så hvad mener den med at jeg kan installere det nu?