Avatar billede 2pretty4u Mester
12. april 2011 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sættes NETgear NAS RND 2110 til Backup?

Kære allesammen

Jeg har erhvervet mig en Netgear NAS DUO RND 2110 hvilken hovedsageligt skal benyttes til Backup. Det har lykkedes mig at slå Time Machine til, således at min Macbook kan spejles til NAS'en, men jeg kan ikke få min pc registreret. Min stationær kører Win 7 og jeg har Norton 360 installeret. Jeg har forsøgt at slå firewallen fra, men den vil stadigvæk ikke finde PC'en når jeg søger efter den fra NAS serveren.

Hvad kan problemet her være?

Håber i kan hjælpe

Mvh

Stefan
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2011 - 21:00 #1
NASen kan ikke tale direkte med Windowsmaskinen på samme måde som timemachine, her er det omvendt (windows skal tale med NASen).
Så hvordan ønsker du at der skal tages backup? Er det enkelte mapper eller hvordan?
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. april 2011 - 21:17 #2
Hej Chalde,

Tak for dit hurtige svar :)

Ja - det er enkelte mapper, såsom "documents" og billeder samt musik :)
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. april 2011 - 21:18 #3
Argh, ups - det sku ikke ha' været et svar, hehe..
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2011 - 21:27 #4
Så ville jeg bruge et backupværktøj såsom syncback:
http://www.2brightsparks.com/downloads.html#freeware
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. april 2011 - 23:28 #5
Det kan ligge detmover på NAS'en?
Avatar billede 2pretty4u Mester
13. april 2011 - 10:14 #6
Hej Chalde

Nu har computerne stået hele natten og kørt backup og det var en stor succes. Tak for din hjælp

Smider du et svar?

Tak :)
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. oktober 2013 - 14:48 #7
I mangel af svar, har jeg selv lagt ét. Hvis nogen føler sig snydt, så skriv endelig :)