Avatar billede aero Nybegynder
12. april 2011 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Parser Error - Could not load type 'mail'.

Denne fejl får jeg når jeg prøvet at køre min mail.aspx side
.:Fejl:.
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'mail'.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" CodeBehind="mail.aspx.vb" Inherits="mail" %>
Line 2:
Line 3:  <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Source File: /mail.aspx    Line: 1

.:mail.aspx:.
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" CodeBehind="mail.aspx.vb" Inherits="mail" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <h1>send mail</h1>
    <p><asp:TextBox runat="server" ID="fname" />Di fornavn</p>
    <p><asp:TextBox runat="server" ID="lname" />Dit efternavn</p>
    <p><asp:TextBox runat="server" ID="email" />Din mail</p>
    <p><asp:TextBox runat="server" ID="subject" />om</p>
    <p><asp:TextBox runat="server" ID="message" />tekst</p>
    <asp:Button runat="server" ID="Button1" Text="Send Mail" />
    <br />

    <asp:Label runat="server" ID="lblEmail" />
    </div>
    </form>
</body>
</html>

.:mail.aspx.vb:.
Imports System.Web.Mail
Imports System.Text

Public Class mail
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim Body As String = "From: " + fname.Text + " " + lname.Text + Environment.NewLine + "Email: " + email.Text + Environment.NewLine + Environment.NewLine + "Message: " + Environment.NewLine + MailMessage.Text

        Dim MM As New System.Net.Mail.SmtpClient
        MM.EnableSsl = False
        MM.Host = "asmtp.unoeuro.com"
        Dim cred As New System.Net.NetworkCredential("mitbrugernavn", "minkode")
        MM.Credentials = cred
        MM.Send(email.Text, "min mail", subject.Text, Body)
        ClearFields()
        lblEmail.forecolor = Drawing.Color.Green
        lblEmail.Text = "Mail blev sendt"
        lblEmail.Visible = True
    End Sub

    Protected Sub ClearFields()
        fname.Text = ""
        lname.Text = ""
        email.Text = ""
        subject.Text = ""
        message.Text = ""
    End Sub

End Class
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2011 - 03:06 #1
Har du proevet med et namespace?
Avatar billede aero Nybegynder
13. april 2011 - 09:03 #2
nej, hvad skal det hedde og hvor bliver den kaldt !?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 03:56 #3
Public Class mail
    Inherits System.Web.UI.Page
    '
End Class

->

Namespace Aero

Public Class mail
    Inherits System.Web.UI.Page
    '
End Class

End Namespace

og

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" CodeBehind="mail.aspx.vb" Inherits="mail" %>

->

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" CodeBehind="mail.aspx.vb" Inherits="Aero.mail" %>
Avatar billede aero Nybegynder
14. april 2011 - 20:35 #4
Hej

Hvis jeg gør det får jeg denne fejl
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'MyNamespace.mail'.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" CodeBehind="mail.aspx.vb" Inherits="Aero.mail" %>
Line 2:
Line 3:  <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Source File: /mail.aspx    Line: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 00:03 #5
Hvor kommer MyNamespace ind i billedet ??
Avatar billede aero Nybegynder
15. april 2011 - 00:06 #6
det skulle være Aero.mail og så kommer den fejl.
Avatar billede aero Nybegynder
20. april 2012 - 14:23 #7
lukket