Avatar billede bumble Praktikant
10. april 2011 - 02:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Holde port åben.

Hejsa. Her i 'min' andelsforening deler vi en fibernet forbindelse. Jeg har en server jeg gerne vil stille op så jeg kan lege med den... Men det kræver selvfølgelig noget port halløj, og her kommer så problemet. Der foreligget ikke mulighed for at få routed porte, men tilgengæld er alle porte åbne, så det skulle være muligt via et program at 'holde en port åben', ved at det hele tiden 'pinger' og fortæller 'her er jeg'.
Da jeg ikke kender særlig meget til emnet, er formuleringen af problemstillingen rimelig tarvelig, det beklager jeg, men jeg håber der er en der forstår hvad jeg snakker om, og kender løsningen.

Skulle spørgsmålet være oprettet i forkert tråd, er whoever velkommen til at flytte det til en anden.
10. april 2011 - 11:50 #1
Oprettede spørgsmål/tråde kan ikke 'flyttes' - du har dog valgt relevant kategori her...

Pssssst: www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/bumble Point ude: 465 ? - men det vil hjælpe en del på folks lyst til at hjælpe dig hvis du liiiiige følger op/lukker/uddeler point på dine MEGET gamle spørgsmål/tråde. Hvis de stadig er aktuelt [13/01 - 2004 ?], så skriv det i tråden..
Det virker nemlig 'negativt' med disse Point ude: 465 ...

---
Avatar billede bumble Praktikant
10. april 2011 - 12:02 #2
Jeg har kun brugt siden fra tid til anden, og aldrig i en længere periode, og formentlig i min iver efter at få løst problemer og mangel på tilvænning til systemet, har jeg igennem tiden glemt at lukke evt. tråde. Det er selvfølgelig trist. Jeg har forsøgt at slippe af med alle de point 'ude', men det kan vist ikke lade sig gøre.
Avatar billede bumble Praktikant
10. april 2011 - 12:12 #3
Hovsa, det kunne lade sig gøre at fjerne alle pointene da jeg benyttede dit link, tak. (Jeg gik igennem alle de indlæg jeg fandt under min profil, jeg kan selvfølgelig have overset et...)
Avatar billede natas-dk Nybegynder
14. april 2011 - 22:05 #4
Kort: Nej du kan ikke holde en port åben..

Der skal Nat'es en port ind til den (faste) ip adr. din server har...
ellers kan trafik ikke nå din server.. da routeren ikke ved hvor den skal gøre af det..
Avatar billede bumble Praktikant
10. maj 2011 - 03:11 #5
Tråden lukkes.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
10. maj 2011 - 09:00 #6
Hehe.. Nå.. sandheden er ilde hørt..
Avatar billede bumble Praktikant
12. maj 2011 - 17:59 #7
Ja du må have mig undskyldt, men jeg skulle mene at det fremgår i mit spørgsmål at jeg er bevidst om at man som standard skal have nated (Eller routed, hvilket jeg kaldet det) en port til sin server, for at det er muligt at tilgå den fra internettet - Så du har ikke fortalt mig noget jeg ikke selv var klar over. Jeg har så fået at vide at det er muligt at omgå problemet, og det var det jeg søgte hjælp til.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
12. maj 2011 - 19:31 #8
Ja ja .. Det hedder faktisk PAT ( port address translation)..
Og din router arb. i "gateway" mode og egentligt ikke som "ægte" router..

Og hvis du fandt ud af at omgås problemet .. Så burde du jo poste det så andre kan lære af det..
Avatar billede bumble Praktikant
13. maj 2011 - 21:14 #9
Det har jeg ikke fundet ud af, men eksperten mail punkede mig, for at spørgsmålet skulle lukkes, og da der ikke er kommet nogle løsningsforslag, så valgte jeg at skrive tidligere indlæg og lukke tråden.