Avatar billede Banj0s Nybegynder
09. april 2011 - 14:31 Der er 3 kommentarer

C++ gui visual basic / Qt

Jeg er nybegynder inde for c++ og ville gerne kigge på noget gui nu.. men jeg ville gerne have et lidt "højere" gui nievue ind win 32 api tillader.. så midt spørgsmål er hvad er bedst? Qt eller visual basic.

jeg har prøvet Qt og har brugt denne tutorial:
http://sector.ynet.sk/qt4-tutorial/my-first-qt-gui-application.html

men jeg kan ikke få den til at virke..

så 2 spørgsmål i et.. hvad burde jeg lære/bruge?
Og kender i til nogle gode tutorials?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. april 2011 - 14:38 #1
Synes bestemt at du skal bruge QT. Fortæl hvad du har gjort og hvad der ikke virkede, så er det tænkeligt at vi kan hjælpe.
Avatar billede Banj0s Nybegynder
09. april 2011 - 15:28 #2
den første del af tutorialen med at justerer computerens "enviroment variables" kan jeg ikke få til at virke selv om jeg linker til de steder der står..
Og da jeg ikke kan compile coden som han viser, ville jeg prøve at lave det samme i Qt creater (istedet for Qt designer) jeg satte tingene ind navngave dem som de skulle copy pastede hans koder ind i de filer som Qt creater havde lavet. Men når jeg debuger det så siger den at der er en masse fejl i koden.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. april 2011 - 23:31 #3
QT har deres egne fora:
http://developer.qt.nokia.com/forums
Jeg tror det er bedre du spørger der. Men være meget mere specifik, hvilke fejl får du, hvad virker ikke, osv.