Avatar billede opcm_ip Nybegynder
08. april 2011 - 07:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Partition recovery

Jeg var i gang med at lave en bootable usb stick med Windows 7 på hvor det gik galt, jeg valgte den forkerte disk at slette...

Jeg brugte opskriften som ligger mange steder på nettet:
1. DISKPART
2. LIST DISK
3. SELECT DISK 1
4. CLEAN
5. CREATE PARTITION PRIMARY
6. SELECT PARTITION 1
7. ACTIVE
8. FORMAT FS=NTFS
9. ASSIGN
10. EXIT
Og jeg nåede til og med pkt. 7 før jeg fandt ud af at jeg havde valgt den forkerte disk...

Hvordan laver jeg en recovery på den disk??
Gerne et forslag der ikke kræver indkøb at alt for meget software..!?
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
15. april 2011 - 12:39 #1
Hvis du har slettet/formateret disken/partitionen, kan du ikke umiddelbart gendanne den. Du skal forfra...

"Be sure that you have the correct Disk #. You would not want to wipe clean the wrong disk."

- CLEAN command
One of the most practical and most dangerous: it removes at once all the partitions on the selected disk.
Avatar billede opcm_ip Nybegynder
15. april 2011 - 12:42 #2
Jeg brugte Active@ Partition Recovery - og det virkede helt fint. Dog med lidt support fra Active@. Kan klart anbefales.
Avatar billede opcm_ip Nybegynder
15. april 2011 - 12:45 #3
Lukker