Avatar billede lalle Nybegynder
06. april 2011 - 17:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Membership og nye tabeller i DB

Jeg er ved at lave en side som kræver login og password, hvor jeg bruger membership delen af ASP.net med tilhørende role og aspnet_user tabeller (som er standard).

Nu ønsker jeg jo så at lave nye tabeller, som f.eks. customer som skal være relateret til en bruger.

Jeg havde umiddelbart tænkt på at lave en seperat usertabel, som opretter en bruger når aspnet_user tabellen også bliver oprettet.

Og den nye user tabel har så alle relationerne til customer og andre nye tabeller.

Det vil sige at selve autorisationen og login bliver kort op med de standard tabeller som følger med ASP.net, og så alle de nye tabeller kører op med min egen user tabel.

Men er dette en god ide? Er det sådan man burde gøre?

Er ny til ASP.net og ikke særlig stor database-haj.

(jeg bruger MVC3, hvis det skulle have nogen betydning).

På forhånd tak!
Avatar billede torotune Nybegynder
06. april 2011 - 18:08 #1
Jeg har kørt som du beskriver lige siden ASP.NET kom frem med den indbyggede MembershipProvider - det har fungeret helt fint. Både separate kunde- og forhandlertarbeller. Har så lavet en relation så  ID'et refererer til UserID i aspnet_user-tabellen.
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. april 2011 - 20:42 #2
Det er en god ide at gøre som du beskriver. Det gør det enklere for dig, at udvikle og ændre på dine egne tabeller, uden at være bange for at du ødelægger noget af asp.net's funktionalitet. Hvis du sætter op databasen rigtigt, med primary/foreign keys, vil der heller ikke være nogen mærkbar performance forskel.
Avatar billede lalle Nybegynder
08. april 2011 - 16:00 #3
takker! :)
Avatar billede torotune Nybegynder
15. april 2011 - 21:30 #4
Det er så her det er meget normalt at tilbyde de udlovede points, til den eller dem man synes har bidraget med noget nyttigt, eller på anden måde har medvirket til afhjælpning af ens problem..
Avatar billede lalle Nybegynder
06. maj 2011 - 15:34 #5
Så vidt jeg kan se så blev det gjort allerede den 8 April kl 16:00. ??
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. maj 2011 - 19:18 #6
8. April kl 16.00, lage du selv et svar og accepterede det. Det vil sige, at du lukkede spørgsmålet, og tog pointene selv.

Normal procedure er at bede dem der har hjulpet lægge et svar, og acceptere disse.

Det er dog meget normalt at lave denne fejltagelse når man er ny. Ekspertens pointsystem er lidt anderledes bygget op, end de fleste lignende sider. Bare husk det til en anden gang :)