Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. april 2011 - 19:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU Overclocking?

Hej

Jeg har for nyligt fundet ud af, at der findes noget der hedder "CPU Overclocking", hvor man kan justere hastigheden af processoren.

Jeg har Windows 7 HP 64-bit.
Bærbare model: HP Pavilion dv6 Dv6-1250eo

Er der nogen der kan hjælpe mig med det, for jeg kan ikke rigtig finde ud af det? :)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
05. april 2011 - 19:56 #1
det kan du gøre i bios'en

MEN PAS PÅ

du kan brænde cpu'en af hvis den ikk har køling nok.

det med OC er mest på stationære computere da man kan sætte større køler på.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. april 2011 - 20:10 #2
Problemet er, at jeg ikke kan finde noget om det i bios'en?
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
05. april 2011 - 21:49 #3
Hvorfor vil du overclock en bærbar?  Kan ikke forestille mig at dens køler kan følge med. (i hvert fald ikke særlig længe)

Men har du prøvet at kigge på youtube. Der er et hav af guides til hvordan du overclocker (også bærbar)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. april 2011 - 21:52 #4
Jeg vil gerne overclocke den en smule, men ikke for meget. Jeg er godt klar over hvad der kan være af konsekvenser, men jeg vil alligevel gerne prøve det.

Jeg prøver lige at tjekke youtube.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. april 2011 - 22:12 #5
Der er nogen PC'er der ikke kan ændre hastigheden, og min er en af dem.

Du smider begge bare et svar.
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
06. april 2011 - 14:48 #6
Tja, så behøver du jo ikke længere bekymre dig om det!

Men din model kan jo klare op til 8 gb ram. Og lige nu stjæler dit onboard grafik kort jo også en del af de 4 gb du har. Så måske lidt flere RAM ville hjælpe.

Hvis dit problem er at spil hakker, så tror jeg ikke flere RAM ville hjælpe eftersom det sikkert er hardisken eller grafikkortet som er det svage led.  Men er det fordi du har mange programmer kørende på en gang så kunne det godt afhjælpe med flere RAM.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
06. april 2011 - 23:26 #7
Det kunne også være en god idé. Tak skal du have.