Avatar billede TheYaXxE Juniormester
03. april 2011 - 23:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router eller switch?

Hej.

Jeg her i sinde snart at købe mig en ny router eller switch, men ved bare ikke hvad jeg skal vælge.

Lige nu sidder jeg på mit værelse forbundet på internettet/netværket fra en router vi har stået i et andet lokale i huset.

Men den switch jeg har stående på mit værelse (har flere computere der er forbundet) virker ikke særlig godt længere, så har tænkt mig at anskaffe en ny. Den skal også helst kunne udsende trådløs net, da vores trådløse net ikke rækker helt ud til mit værelse.

Men hvad skal jeg vælge...?

En Router elle en Switch?

Håber at nogle vil hjælpe mig... Tak :)
Avatar billede Blandy Praktikant
04. april 2011 - 11:17 #1
en router kan både have switch og trådøs sender i. Det har de fleste i dag. så køb sådan en. En access point til trådløs og almindelig switch kan hurtig koste lige så mange penge som en trådløs router.
Avatar billede Techwork Praktikant
04. april 2011 - 17:41 #2
Min erfaring siger mig at det godt kan være noget bøvl og sætte en router efter en anden router i et hjemmenetværk. Den optimale løsning vil nok være et acesspoint og en switch eller, hvis du kan finde et access point med indbygget switch. Det kommer lidt an på hvad du skal bruge det til vil jeg sige.
Avatar billede Blandy Praktikant
05. april 2011 - 08:06 #3
Det er nu ikke særlig svært, da man kun bruger switch delen af routeren i forlængelse af den allerede installerede router. En almindelig switch eller acceesspoint koster nogenlunde det samme som en trådløs router. Så hvorfor ikke bare købe en router, og kun bruge switchen, og så have routeren som backup hvis den anden skulle ryge engang.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
08. april 2011 - 23:01 #4
Jeg skal bare bruge den til at side på nettet på flere computere ad gangen.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
13. maj 2011 - 18:24 #5
Lukker tråd