Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 14:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

God SEO?

Hej alle!

Jeg har haft en blog i nu 2 uger. Og den handler om VB.NET. Og når man søger "Hvordan laver man et program i VB.NET" kommer den frem som nummer 2 ud af 16.000.000. Se eventuelt: http://valdemarbonde.com/seo.png
Er det godt eller dårligt? Og er det godt hvis den kun har været der i 2 uger?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2011 - 15:10 #1
Det er vel ikke dårligt? Med mindre kun det bedste er godt nok...
Tiden er i princippet irrelevant; når først googlebotten har været forbi, så et det jo indholdet der tæller. Ca.
Du må bare se i øjnene, at du har lavet en god side med relevant indhold, som google kan lide.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 15:18 #2
For det meste går folk da ind på en hjemmeside hvis den ligger på 2 pladsen ikke?
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2011 - 17:09 #3
Tiden har en vis relevans - nye domains kræver lidt tid for at blive korrekt placeret så du kan i starten opleve lidt op- og nedture inden det naturlige lejde findes.

En placering som nummer 2 på søgninger er selvfølgelig fremragende og så kan man selvfølgelig godt forvente besøgende - spørgsmålet er bare om der i det hele taget er nogle der søger på præcis den frase, jeg kunne let forestille mig at mange ikke stillede hv-spørgsmål men skrev fx bare "udvikle program .net" eller "udvikling vb.net". Jeg vil anbefale dig, hvis du ikke allerede har gjort det, at sætte google analytics og webmastertools op så du kan følge med i det.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 17:13 #4
Har søgt på forskellige ting med VB.NET. Altså danske søgninger der kommer min frem på 5 plads eller sådan noget.. Har statistik på og det var derfra jeg så at nogle havde søgt det..
Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 17:24 #5
Kan det være rigtigt at der har været over 50,000 besøgende på min hjemmeside som først lige er startet for 2 uger siden? http://valdemarbonde.com/statistic.PNG kig det billede for mere information :D
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2011 - 17:56 #6
Jeg kender til det statistik-system du benytter så jeg ved ikke hvordan tallene skal aflæses - men jeg vil umiddelbart mene at det er visits du skal kigge på, ikke hits. Antallet af hits vil jo ikke kunne hænge sammen med pages.

Som sagt kender jeg ikke det statistik-program du benytter, men det der skal bestemt også holdes øje med præcis hvad der tælles med - det er ikke alle der frasorterer diverse bots og det kan let skive nogle meget skæve tal.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 18:02 #7
Ja.. Altså har kigget på mine wordpress blogs og lagt det sammen og det blev til over 1700 så det var måske ikke visits men jeg ved sgu ikke.

Kan det hjælpe at spørge sin hosting udbyder?
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2011 - 18:19 #8
Det er da et forsøg værd - måske er der også en vejledning med når du er i din admin.

Jeg vil nu stadig foreslå at du tager et kig på google analytics.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
03. april 2011 - 18:21 #9
Kender godt Analytics men har ikke lige sat det til...
Avatar billede mikaelch Novice
05. april 2011 - 15:03 #10
hits bare de samme der klikker rundt på siden ikke unikke besøgene

der mangler næsten alt h1 og h2 interne links mv.
http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2011 - 15:21 #11
i så fald må den tælle alle typer filer med under hits for ellers giver pages ingen mening.
Avatar billede AnetteAtcore Nybegynder
05. april 2011 - 15:53 #12
Hej Valdemar,

Jeg vil, som der tidligere er nævnt, også råde dig til at installere Google Analytics. Her kan du se hvilke søgeord der bringer der flest besøgende til dit website - og derudover blive klogere på, hvilke søgeord du skal arbejde videre med.
Jeg mener derudover heller ikke at e søgning på "Hvordan laver man et program i VB.NET" vil forekomme særlig ofte.

Håber du kunne bruge mit forslag - og held og lykke.

Anette