Avatar billede MJR Nybegynder
01. april 2011 - 22:28 Der er 2 kommentarer

VBA kode: "automatisk opdatering af EXCEL ark"

Er der en der kan hjælpe med en makro der skal kunne:
"Opdatere / Refresh et givet ark som henter data ind via odbc opslag eksempelvis C5" - Dette skal den gøre automatisk, hver gang jeg åbner det pågældende EXCEL ark.
Avatar billede Ialocin Novice
01. april 2011 - 23:46 #1
Hej MJR

Kan denne VBA kode, som ligger bag Workbook´ens SheetActivate hændelse bruges ?? ... Udskift selv Sheet1 med navnet på det ark du ønsker beregnet.

Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)

    If Sh.Name = "Sheet1" Then

        Sheet1.Calculate

    End If

End Sub

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede MJR Nybegynder
03. april 2011 - 15:53 #2
Hej Nicolai
Tak for det :-) Får dog følgende fejl når jeg sætter den ind tiltrods for at makro er aktiveret:
---------------------------
Microsoft Visual Basic
---------------------------
The macros in this project are disabled.  Please refer to the online help or documentation of the host application to determine how to enable macros.
---------------------------
OK  Help
---------------------------

Har du en ide til hvad der kunne drille?

M.v.h. Mads