Avatar billede TV40 Nybegynder
01. april 2011 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny port

Jeg bruger port 3389 til at styre trafikken via rdp ind på min server (en bestemt ip).

Jeg vil gerne kunne ramme en anden server via den eksterne ip og kan sagtens sætte dette op i routeren.

Men hvis jeg skal lave en ny port på serveren, hvor/hvordan gør jeg det?
Avatar billede arnholst Nybegynder
01. april 2011 - 13:05 #1
Du behøver ikke oprette en ny port, du kan "bare" ændre den port som RDP lytter på.

Microsoft har beskrevet det her: http://support.microsoft.com/kb/306759
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. april 2011 - 13:05 #2
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
Avatar billede TV40 Nybegynder
01. april 2011 - 16:18 #3
Sagen er at jeg har en Server 2008, som er host og en SBS 2008 som er hostet. Jeg har nu fjernforbindelse til den hostede, men vil også gerne kunne tilgå hosten.

Hvordan i forhold til router, ip adresser og porte?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
01. april 2011 - 20:58 #4
som du skriver
"Jeg vil gerne kunne ramme en anden server via den eksterne ip og kan sagtens sætte dette op i routeren."

og brug link i #1
eller
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
som er det samme
Avatar billede TV40 Nybegynder
04. april 2011 - 10:48 #5
Jeg ønsker ikke at skifte portnummeret generelt på rdp.

Jeg gør bare følgende når jeg kalder op i rpd:

eller evt.

Jeg vil så lave en NAT i routeren for at sende trafik fra port 3389 videre til en bestemt intern ip.

Og det samme på port 3390 på en anden intern ip.

Men kan jeg bare bruge noget der hedder port 3390 eller hvordan?
Avatar billede TV40 Nybegynder
04. april 2011 - 12:26 #6
Nå ok, det er hosten der skal have det ændret.

Det virker.