Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
31. marts 2011 - 08:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ram til INTEL CORE I5 750 (2.66GHZ) 8MB CACHE

Hej.

Jeg har købt denne pc: http://www.wupti.com/Produkter/wupti-outlet/Outlet-Computer-og-IT/ID11069/Amitech-Gamer-pc.html

(dog ikke gennem wupti)

Som i kan se har den 6GB DDR3 OCZ PLATINUM TRI CHANNEL KIT.

Desværre opdager jeg da jeg kommer hjem og går ind i systemoplysningerne via kontralpanelet at den kun har 4 gb ram. og piller jeg sidepanelet af computeren kan jeg ligeledes se at den kun har 2 ram blokke.  Ergo mangler der 2gb ram.

Jeg har derfor fået udleveret nogle Kingston 2 gb DDR3 1,5V 1333 ram, og monteret dem.  Desværre står der forsat kun 4 GB ram i systemoplsynignerne. Enten skyldes det at de Kingston ram er i stykker (højest usandsynligt)

Eller også skyldes det at de måske ikke virker til denne computer. Kan det være fordi at det skal være de samme DDR3 OCZ platinum ram, eftersom det er et tri channel kit? og hvor kan man købe dem henne?

(computeren har et ASUS P7P55 bundkort)

Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2011 - 08:56 #1
Styresystem 32 eller 64 bit?
Avatar billede noltus Novice
31. marts 2011 - 09:02 #2
Hvis det er 43 bit styresystem kan den kun læse de 4Gb ram
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
31. marts 2011 - 09:11 #3
Det er Windows 7 Home Premium 64 bit.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. marts 2011 - 09:15 #4
Du skal muligvis ind i BIOS og sætte et eller andet (læst mig frem til, på det store internet).
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 09:39 #5
du kunne jo teste dine ram med denne her
lav en cd og boot op på den og hvis der kommer røde tal er klodsen dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

hvilket af bundkortene er det

http://www.asus.dk/ProductGroup2.aspx?PG_ID=mKyCKlQ4oSEtSu5m
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 09:42 #6
vises desværre ikke korrekt

tryk på 1156 til venstre

intel p 55 bagefter
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
31. marts 2011 - 11:09 #7
Her er tale om P7P55D

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=RBA8CzWoopUlYRFZ&templete=2

Det skulle meget gerne understøtte 6 gb ram. (det har jeg set flere tilfælde af nettet og youtube)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2011 - 11:20 #8
de her ram kan den bruge men det betyder ikke at andre ikke kan bruges men blot de er understøttet

4 x DIMM, maks. 16 GB, DDR3 1600/2200(O.C.)*/1333/1066 Ikke-ECC,Ikke-bufferet hukommelse
To-kanals hukommelsesarkitektur
Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
*Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs. Some hyper DIMMs only support one DIMM per channel. Please refer to Memory QVL for details.
**Refer to www.asus.com or this user manual for the Memory QVL(Qualified Vendors Lists

du skal muligvis bare opdatere din bios når siden er opdateret
jeg tror de er ved at lave den
deværre kan jeg ikke komme derind lige nu
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
04. april 2011 - 08:55 #9
Tak for hjælpen alle sammen.
Men har desværre ikke fået løst problemet endnu.

De nye ram jeg har fået kører med 1.5V og de gamle kan jeg se kører med 1.65V  Så er det vel derfor at de ikke kan fungere sammen?

Jeg har derfor klaget igen og bedt om at få et nyt tri kit, således rammene passer sammen.

Det eneste de har på lager er (OCZ Gold - Hukommelse - 2 GB - DIMM 240-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.7 V)  Men mit bundkort burde vel kunne klare at de kører med 1,7V ?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2011 - 09:51 #10
du skal se i den bog der fulgte med dit bundkort
kan hedder user guide

de er IKKE færdig med at lave link til download endnu
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
04. april 2011 - 12:34 #11
Tak Treatmenice.

Men har desværre ikke den medfølgende userguide. Så må afvente til deres download er klar. Men prøver lige at tage kontakt til dem, og se om de evt kunne emaile den.

Skal jeg så forstå det således at det ellers ikke er et problem at RAM med forskellig V er sat sammen.  (den ene kører jo med 1,5V og de andre 1,65V)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 09:33 #12
hvorfor har du ikke den bog der følger med dit asus bundkort

der står NÆSTEN alt du kan komme ud for
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
05. april 2011 - 21:36 #13
Fordi jeg fik computeren til en god pris. Varen havde stået som demomodel (dog uden nogen kunder kunne komme til at tænde for den, eftersom strøm ikke var sat til)  men der manglede derfor emballage + manualer.

Dog har jeg nu fået en lovning på at de bestiller helt nye 3x2 gb RAM hjem til mig, som skulle passe i maskinen.

Nærmere betegnet dem her: http://www.shg.dk/RAM/Kingston-6GB-DDR3-1333MHz-(3x2)-HyperX-2191481.html

jeg kan se de har samme specifikationer som de nuværende der sidder i copmuteren. Så det burde løse mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2011 - 07:28 #14
husk som det første når hjemmesiden er på plads at hente manualen og gem den et godt sted - du kan senere få brug for den
Avatar billede Ersted1982 Nybegynder
06. april 2011 - 14:22 #15
Yes. hjemmesiden er gemt som favorit.

Send lige et svar, så får du pointene som tak for hjælpen.!
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 07:57 #16
ok

hvis du syntes det går for langsom kan du kontakte dem her

http://support.asus.com/ServiceHome.aspx?SLanguage=en

m.v.h