Avatar billede dmg Nybegynder
30. marts 2011 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler forklaring paa simple kode

Hej Eksperter,

Jeg anvender et google suggest lignende script til mit system som jeg arbejder paa.

Jeg skal kunne lave en streg ligesom - og derefter faa resulat, men har fundte ud af nedenstoende linje sortere dette fra.
Er der en der kan forklare hvad helt pracist denne kode gor:

$letters = preg_replace("/[^a-z0-9 ]/si","",$letters);

Mange tak
Avatar billede mjense173 Nybegynder
31. marts 2011 - 00:41 #1
Din funktion erstatter alle tegn i $letters som ikke er a-z, tal eller mellemrum med "".

Så strengen:

"Fløde." vil blive til "Flde".

Men det er vel ikke det du skal bruge for at lave en google suggest?
Avatar billede dmg Nybegynder
05. april 2011 - 23:48 #2
Hejsa og mange tak for din forklaring. hvad med /si ?? hvad betyder det.

Jeg bruger dette suggest tool: http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?whichScript=ajax-dynamic-list

ovenstoende kode er standard that's why :) Smid et svar!
Avatar billede dmg Nybegynder
21. juni 2011 - 19:04 #3
smid et svar saa jeg kan lukke
Avatar billede dmg Nybegynder
25. juli 2012 - 23:21 #4
smid et svar brahhda man ellers lukker jeg.
Avatar billede dmg Nybegynder
26. juli 2012 - 08:42 #5
Ja, jeg fik det lost. Men kan ikke helt huske hvad der lige pracis skete med det her. Vi skiftede hele noden ud saa nu anvender vi et andet system :-) men gi et svar :-))