Avatar billede creative_studio Nybegynder
28. marts 2011 - 11:21 Der er 1 kommentar

Hjælp søges til clicktag i Flash

Jeg skriver både her og der og alle vegne, men hvordan laver man en clicktag til Flash og kan se, det er et actionscript? Nu er jeg ikke ligefrem haj i Flash, men kan da lave en simpel animation med f.eks. et lyssværd, som bevæger sig. Men hvordan hulen laver man det klikbar i f.eks. Dreamweaver? Jeg har læst i nogle tutorials, at man laver et actionscript som et separat layer.

a) Jeg har læst mig til, at man laver først selvfølgelig sin animation, som f.eks. kan være en banner.

b) Herefter opretter man et separat layer, man kalder logisk for clicktag

c) Herefter opretter man en button under "Opret symbol", som man også kalder for Clicktag

d) Herefter laver man sit actionscript med denne kode:

on (release) {

if (_root.clickTAG.substr(0,5) == "http://www.dr.dk/") {

getURL(_root.clickTAG, "_blank");

}

e) Herefter gemmer man den jo som en swf-fil enten som export eller gem som.

Man kan så tjekke sin swf-fil:

http://www.adopstools.net/index.asp?page=clickchecker&section=tools&submit=Scan&file=2-ecowealth300x250_clicktag.swf

Jeg kan bare ikke få det til at virke, så den er klikbar :o/

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede creative_studio Nybegynder
28. marts 2011 - 12:43 #1
Det lykkes mig næsten iflg. denne vejledning: (http://www.flashclicktag.com/) men selvom jeg skriver linket i actionscriptet, så kommer jeg ikke videre. Nu kan jeg da se hånden henover bannerne.