Avatar billede MalteReins Nybegynder
27. marts 2011 - 19:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 4820TG - En god pc?

Jeg overvejer at købe en Acer Aspire 4820TG-434G64Mn. Jeg har læst nogle anmeldelser af den og jeg synes den lyder som et okay valg.

Men jeg ville lige høre om der skulle være nogle her inde der har erfaringer med denne pc? Altså nogen der haft enten gode eller dårlige oplevelser med den?
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2011 - 19:42 #1
Ville være rart med:

Links til specifikationer
Pris
Krav til brug
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 20:29 #2
Jeg har en Acer Aspire stationær (som reserve) Straks efter købet gik bundkortet i stykker. Fik et nyt, uden problemer. Men kort efter kom der knas i lydkortet og kortlæseren fungere ikke mere. Jeg gider ikke sende den ind igen.
Jeg har set påfaldende mange, her på E. som har fået problemer med netop Acer Aspire. Men om det bare er et tilfælde ved jeg ikke.
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2011 - 20:37 #3
Okay hvis vi snakker generelt Acer (Aspire), så har jeg en Acer Aspire 5551G som jeg er godt tilfreds med !!

Har haft et problem med den: Et halvt år efter køb kunne den ikke lade helt op mere. Den blev sendt ind og jeg fik et nyt gratis batteri (ved ikke om det skyldes min forsikring købt i Elgiganten eller om det var den almindelige garanti/reklamationsret der dækkede).
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 20:52 #4
Min er en X3810, men som jeg skrev, ved jeg ikke om det er et tilfælde at jeg har set flere utilfredse Acer Aspire brugere her på E.
Avatar billede Ganlik Nybegynder
27. marts 2011 - 21:13 #5
Jeg har den præcise bærbar du nævner - bruger den nu :)

Den virker ganske godt, og synes at det er godt den har et eksternt grafikkort.

Der er dog et stort men:
Hvis du skal bruge den til spil eller andet grafisk tungt, bliver den MEGET varm. Varmen kan mærkes i tastaturet som konstant er lidt varmt.

Den er rigtig god til almindeligt kontorarbejde og som dagligdags computer.

Jeg vil anbefale computeren men husk dog at den konstant er lidt varm på tastaturet :)
Avatar billede MalteReins Nybegynder
27. marts 2011 - 22:14 #6
Specs: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=551306&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Acer&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Den koster 7.181,49 kr.

Jeg vil købe en bærbar pc fordi jeg skal på efterskole efter sommerferien.
    Den skal kunne køre nogle spil - Starcraft 2 og Heroes 6 og Diablo 3 (når de kommer) - i en ordentlig opløsning.
    Og så skal den ikke være for tung.

Jeg kan godt leve med varmen som Ganlik gør opmærksom på, så længe den ikke brænder helt sammen under pres :D
Avatar billede Ganlik Nybegynder
28. marts 2011 - 00:01 #7
Jeg har prøvet at installere Starcarft 2 og det kan den desværre ikke køre.

Jeg havde samme formål med at købe den - ny computer til gymnasiet :)

Vægtmæssigt synes jeg at den er perfekt til at tage til at med i skole - ikke for tung og heller ikke for lille.

Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål :)
Avatar billede MalteReins Nybegynder
28. marts 2011 - 13:53 #8
Altså kan det slet ikke installeres?
Avatar billede pstidsen Novice
28. marts 2011 - 17:12 #9
Er ikke sikkert. Her er SC2 systemkrav: http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=26242&locale=en_US

Computeren har en i5 2,53 GHz processor. Kravet er 2.6 GHz Pentium og det anbefalede er Dual Core 2.4Ghz. Ved ikke om det bliver et problem. Det lyder måske underligt at kravet er højere GHz end det anbefalede, men Pentium processoren har sikkert 4 kerner. Ved ikke helt.

Computeren har et ATI Mobility Radeon HD 5650 grafikkort (ligesom mig) og kravet er NVIDIA® GeForce® 6600 GT eller ATI Radeon® 9800 PRO. Jeg ved ikke vilket der er bedst. Kender ikke ATIs PRO serie.

Jeg synes dog computeren er dårlig til købet. Hvis jeg sammenligner med min egen så har Acer Aspire 4820TG-434G64Mn 0,43 GHz bedre processor. Ellers er nærmest ens. OG MIN KOSTEDE ALTSÅ KUN 5.500!!
Avatar billede MalteReins Nybegynder
28. marts 2011 - 17:46 #10
Jeg forstår slet ikke de systemkrav som bliazzard skriver.

Jeg kan nemlig godt spille Starcraft 2 på min stationære pc, der er udstyret med en Intel Core 2 Duo E6420 på 2.13 ghz...
Og kun 2gb Ram
Og et Radeon X1300/X1500 Series med 256 mb hukommelse

Det køre godt nok kun med alle graphics på low og en skærmopløsning på 1280 x 1024.

Men det kan godt spilles.
Avatar billede pstidsen Novice
28. marts 2011 - 20:03 #11
underligt...
Avatar billede MalteReins Nybegynder
28. marts 2011 - 20:08 #12
lige mine ord