Avatar billede quinnie Novice
26. marts 2011 - 18:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Virus???

Hej

Så er den gal igen med min pc´er. Pludselig dukker en blå skærm op hvor der står et eller andet og så lukker min pc´er bare ned. Jeg har scannet min pc med mit antivirusprogram Avast, SuperAntispyware og med Malwarebytes men de finder intet.
Jeg kan lige pludselig heller ikke bruge CDex. Heller ikke selvom jeg flere gange har afinstalleret programmet og installeret det påny. Der dukker også hele tiden et skærmbillede op med blokerede startprogrammer og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal undgå dette. Jeg smider lige et udskrift fra HiJackThis og håber på hjælp fra en venlig sjæl.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\CONEXANT\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent.exe
C:\Windows\PLFSetI.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerTray.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERANTISPYWARE.EXE
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Acer\Acer VCM\AcerVCM.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser_32.exe
C:\Program Files\Audio Tools Factory Toolbar\TbHelper2.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10n_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\Users\Bettina\Downloads\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://homepage.acer.com/rdr.aspx?b=ACAW&l=0406&s=2&o=vp32&d=0210&m=extensa_5635g
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://homepage.acer.com/rdr.aspx?b=ACAW&l=0406&s=2&o=vp32&d=0210&m=extensa_5635g
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bigseekpro.com/audiotoolsfactory/{A9F130CA-540E-4000-A51A-FAB85E217C3A}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: ToolbarURLSearchHook Class - {CA3EB689-8F09-4026-AA10-B9534C691CE0} - C:\Program Files\Audio Tools Factory Toolbar\tbhelper.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\ProgramData\Real\RealPlayer\BrowserRecordPlugin\IE\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.6209.1142\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SMTTB2009 - {FCBCCB87-9224-4B8D-B117-F56D924BEB18} - C:\Program Files\Audio Tools Factory Toolbar\tbcore3.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: Audio Tools Factory Toolbar - {338B4DFE-2E2C-4338-9E41-E176D497299E} - C:\Program Files\Audio Tools Factory Toolbar\tbcore3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [cAudioFilterAgent] C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PLFSetI] C:\Windows\PLFSetI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Program Files\Launch Manager\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePower Management] C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Real\RealPlayer\Update\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Companion] "C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCompanion.exe" /Background
O4 - Global Startup: Acer VCM.lnk = ?
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet - file://C:\Program Files\LeechGet 2009\\AddUrl.html
O8 - Extra context menu item: Download using LeechGet Wizard - file://C:\Program Files\LeechGet 2009\\Wizard.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_D183CA64F05FDD98.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Parse with LeechGet - file://C:\Program Files\LeechGet 2009\\Parser.html
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danid.dk
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\Program Files\Acer\Acer VCM\Skype4COM.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: Acer ePower Service (ePowerSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerSvc.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Program Files\Common Files\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Backup Service (NTIBackupSvc) - NewTech InfoSystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BackupSvc.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Scheduler Service (NTISchedulerSvc) - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\SchedulerSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - C:\Program Files\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe
O23 - Service: Raw Socket Service (RS_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer VCM\RS_Service.exe
O23 - Service: Sony Ericsson PCCompanion - Avanquest Software - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Companion\PCCService.exe
O23 - Service: STSService - Unknown owner - C:\Program Files\AllMusicConverter Media Suite\STSService.exe (file missing)

--
End of file - 12320 bytes
26. marts 2011 - 19:18 #1
...Der dukker også hele tiden et skærmbillede op med blokerede startprogrammer ... - hvad står der mere præcist ? (Det er normalt for Vista at 'blokere' for 'ukendte' programmer i opstarten - dette skal så 'godkendes' af DIG først - selvfølgelig kun hvis det er noget du kender...) Eksempelvis kan jeg se at [Malwarebytes' Anti-Malware] dukker som et 'blokeret' program i opstarten, og hvis du IKKE godkender det, så bliver der IKKE ryddet op fra MalwareBytes's rensningsprocedure og noget af 'snavset' er der så stadig!!!

---

Og så en masse andet oprydning, som vi kan komme tilbage til...
Avatar billede quinnie Novice
26. marts 2011 - 19:29 #2
Jeg har lige godkendt Malwarebytes og kører lige en skan igen. Så vender jeg lige tilbage....
Avatar billede quinnie Novice
26. marts 2011 - 22:08 #3
Så er skanningen færdig og den viste igen ingen inficerede filer. Skærmbilledet med de blokerede startprogrammer er forsvundet men jeg kan stadig ikke bruge CDex. Der kommer en box frem med besked om at et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt. Window lukker programmet ned og giver dig besked hvis det finder en løsning...
26. marts 2011 - 22:14 #4
Afinstall CDex -> Genstart -> Geninstall CDex ...
Avatar billede quinnie Novice
26. marts 2011 - 22:28 #5
Det har jeg prøvet men det virker ikke...
Avatar billede quinnie Novice
26. marts 2011 - 22:32 #6
Nå, nu virker det... Mærkeligt.. Er der ellers noget jeg kan rydde op i?
26. marts 2011 - 23:06 #7
Opdatér din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAklik GoogleToolbar!!!)

---

Afinstall
* [Google Desktop Search]
* Audio Tools Factory Toolbar
* GoogleToolbarNotifier\
* Bonjour tjeneste (Bonjour Service)
* Nero BackItUp Scheduler 4.0
* Tjenesten Google Update
* NTI Backup Now 5 Backup
* Google Desktop

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->

[GrooveMonitor]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[QuickTime Task]
[TkBellExe]
[AppleSyncNotifier]
[iTunesHelper]

---
Avatar billede quinnie Novice
27. marts 2011 - 09:07 #8
karise_larry, endnu engang tusind tusind tak for din hjælp. Ovenstående er udført og computeren kører som en drøm. Smid et svar og få dine velfortjente point..... igen... :-)
27. marts 2011 - 10:20 #9
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede quinnie Novice
27. marts 2011 - 11:54 #10
Super, takker...