Avatar billede franzzdyb Nybegynder
26. marts 2011 - 13:49 Der er 4 kommentarer

Hvilket CMS system skal jeg vælge til mit formål?

Hej eksperter!

Jeg håber I kan give mig nogle gode inputs til følgende problemstilling.

Jeg har brug for at oprette et lille site, men med forholdsvist avancerede features. Den generelle idé er, at en brugergruppe uploader billeder, mens den anden brugergruppe kan kigge billederne igennem, og sortere dem efter kategorier. Det svære ligger I at få uploadingsprocessen til at være simpel og automatisk, eg som her:

    1. Bruger beslutter at uploade 4 billeder. På forsiden er et link videre til brugergruppe 1 (dem der ser billeder), og brugergruppe 2 (dem der uploader dem). Han vælger #2.
    2. Han trykker på "Upload".
    3. Et file-browser billede dukker op (ala facebook's), og skriver en beskrivende tekst til hvert billede.
    4. En mail sendes til mig at 4 billeder er blevet uploadet. Jeg godkender og kategoriserer billederne (eg tilføjer tags).
    5. En anden bruger går ind på siden, vælger #1 og kan sortere billederne efter kategori. Et billede kan så tilføjes til en "kurv" ligesom i et webshop.

Det skal være nemt, clean og automatisk.

BOTTOMLINE: Jeg har brug for et fleksibelt system, hvor man enten har 100% frihed til at redigere templates, eller hvor det er simpelt at oprette et eget. Det vigtige er, at man ikke skal fravælge hundredvis af ting for at få et simpelt site.
Jeg har overvejet Joomla! og MODX. Joomla er jo et gennemtestet system som kan klare det meste, men jeg vil som sagt gerne har noget minimalistisk, og med 100% redigerings-frihed. Jeg ved ikke hvorvidt min idé kan klares med plug-ins. MODX kender jeg ikke meget til, men jeg har fået det anbefalet.

Jeg er ikke bange for at gå ind i kilden (jeg har forholdsvis meget programmeringserfaring, men knap så meget med webdevelopment), men jeg ikke tid og overskud til at rode mig igennem snesvis af docs.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2011 - 14:20 #1
kan du ikke bare bruge picasa fra google?
Avatar billede franzzdyb Nybegynder
26. marts 2011 - 14:28 #2
Picasa er en færdig løsning hvor man kan oprette en bruger osv.

Jeg har brug for noget helt andet. Det som jeg beskrev, er blot en feature på mit site, ikke det eneste formål. Det skal være enkelt at bruge. Det skal være helt redigerbart. Og det skal være professionelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2011 - 14:51 #3
wordpress
http://www.tipsandtricks-hq.com/wordpress-estore-and-nextgen-gallery-integration-create-photo-shop-1200
bare sæt priser til 0.00 - ellers får du ikke en indkøbsvogn med.
Avatar billede franzzdyb Nybegynder
26. marts 2011 - 15:07 #4
Interessant plug-in, men jeg brug for et system hvor en besøgende selv kan uploade billeder, og de automatisk bliver lagt ind. Det ser ikke ud til at plug-in'et du linkede til var skabt til det formål.

Er der nogen der har erfaring med MODX?