Avatar billede Tom_S Nybegynder
25. marts 2011 - 21:41 Der er 1 kommentar

webdav drev sbs2003

Hejsa, Jeg har i dag en Synology hvor jeg bruger Webdav til adgang til mine mapper, specielt til når jeg er ude-af-huset... Det virker så både internt og eksternt.
Men, jeg har sat i SBS2003 op, var primært exchange delen første omgang, men faktisk gerne flyttet det hele over på SBS'en. Jeg mangler blot at finde en løsning som giver mig det samme som ovenstående, SBS'en har WebDav men kan ikke finde noget om opsætning på den måde jeg gerne vil. Eller måske det er en anden vej jeg skal?
Derudover til min ekstern backup Synology vil jeg gerne kunne mappen et netværksdrev til den eksterne Synology også via WebDav til at kører backup funktionen over.
Et eller andet gør jeg forkert jeg har slet ingen liv webdav heller ikke lokalt.

Måske nogen har nogle ideer?

/Tom
Avatar billede Tom_S Nybegynder
26. marts 2011 - 19:42 #1
Hejsa...
Fandt en løsning på mit adgang til min eksterne backup Synology og backup af SBS.
Jeg havde en WebDrive software til at ligge, den mapper Backup Synologyen ind på S:/ via WebDav på en SSL forbindelse. Men, det indbygget backup program i SBS vil nu stadig ikke bruge dette (netværks) drev, derfor jeg lagt Backup4all på også, den kan og vil. Den kan desværre ikke lave komplet backup, men det er også alt data som er vigtigt.
Jeg gør det at backup4all laver et backup af "C:/user shared folders", dette laver ikke direkte backup af exchange serveren. Jeg kører derfor et backup på exchange serveren med SBS'ens backupprogrammet til en folder under "c:/user shared folders" så får jeg det hele med... Den kører så en time før backup4all.

Men jeg har dog ikke løst det med adgang til mine filer eksternt uden VPN. Måske det ville være nemmere i SBS2008...?

/Tom