Avatar billede bendt-b Nybegynder
25. marts 2011 - 18:42 Der er 1 kommentar

Prezi lignende video projekt

Hej Eksperten.dk!

Sagen er den at jeg har et projekt jeg godt kunne tænke mig realiseret. Jeg vil påstå jeg er forholdsvis teknisk anlagt, dog kan jeg ikke helt gennemskue hvordan jeg skal skrue mit projekt sammen.

Kort om projektet:

Mit projekt indebærer nogle videoer med forklaringer af Jura tekniske spørgsmål. Videoerne skal bestå af 5-6 min. film hvor jeg ved hjælp af simpel grafik og tekst forklarer hvorledes forskellige elementer hænger sammen.

Mit problem:

Jeg vil lave videoerne lidt ala. den video på forsiden af http://prezi.com/index/ der hedder: Find out how..... med min stemme kørende henover.

Det er ikke muligt at eksportere Prezi videoer som film, derfor er det nødvendigt at bruge et screencapture program (ikke optimalt). Det

Det som tiltaler mig mest er overgangene mellem de forskellige "slides" samt muligheden for at zoome ind og ud - dette kunne jeg godt tænke mig at bruge i mit projekt. Dog er jeg i tvivl om man kan få video redigeringsprogrammer der kan dette? Selve Prezi programmet er lavet i Flash, hvilket også er med til at sikre at de forskellige elementer ikke bliver kornede.

Eller er flash videoer vejen frem? Jeg har aldrig arbejdet i Flahs før, dog er jeg som sagt teknisk anlagt, og tror at jeg på bruger niveau ville kunne lære mig det til mit "projekt".

Jeg er lidt i vildrede, da der er mange forskellige måder at gribe det an på, dog er jeg i tvivl om hvilken en der er mest hensigtsmæssig. Jeg håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig :)

Mvh.
Avatar billede janne123 Nybegynder
30. marts 2011 - 16:50 #1
Du har jo selv svaret - Flash er vejen frem. :-)
En lille kommentar: skriv ordene sammen "Juratekniske, flashvideoer (brug evt. flash-videoer), brugerniveau". :-)

http://www.fiduso.dk/?page=sammenskrevet&m=1