Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
24. marts 2011 - 19:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Usb-lagerenhed ikke genkendt.

Hej jeg har et stort problem..Jeg har nu kigget rundt på nettet INCL. denne side uden held.

jeg har nu oplevet 2 gange at mine USB-lagerenheder meget pludseligt ikke virker, dvs ubrugelige.

Uanset hvilken computer jeg sætter det i, siger den at den ikke kan genkende USB-enheden...

Er det muligt at redde det??

Jeg har en mulig teori HVORFOR det er sket, og det er at hvis man hiver lagerenheden ud uden at trykke "sikker fjernelse af hardware" kan det gå ud over enheden. Er dette ikke korrekt? I så fald hvad kan man gøre hvis dette er sket?

Mvh Daniel.
Avatar billede pstidsen Novice
24. marts 2011 - 20:19 #1
Svar til din teori: Ja, hvis du vil være på den sikre side SKAL du bruge "sikker fjernelse af hardware". Jeg må indrømme; jeg bruger det heller ikke. Jeg tror bare, at det er VIGTIGT at man IKKE hiver USB stikket ud når data er ved at blive overført til USB stikket. Hvis den bare sidder i tror jeg ikke der er noget galt i at hive den ud. Men hvis du vil være på den sikre side så brug "sikker fjernelse af hardware".
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 21:04 #2
såfremt du har windows XP må du (garantere intet) kunne fjerne usb-drevet under denne computer/enhedshåndtering og så genstarte pc´en - så regenerer den de elementer som mgl. under enhedshåndteringen - gælder ihvertfald for cd/dvd-drevet
Avatar billede milter Ekspert
24. marts 2011 - 21:07 #3
Du kan sikkert få liv i din USB-lagerenhed igen ved at følge instruktionerne i linket herunder:

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/format-usb-ntfs/

Læs i linket herunder om fordele/ulemper ved FAT32 vs. NTFS:

http://www.ehow.com/how_2006214_format-flash-drive.html
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 21:23 #4
jeg bruger NTFS
fil-typen på pc´en skal være den samme som fil-typen på drevene. og du kan selv bestemme fil-typen.
Avatar billede milter Ekspert
24. marts 2011 - 21:40 #5
#4.

Hvis filsystemet på spørgerens computer er NTFS, kan han/hun sagtens bruge FAT eller FAT32. Problemerne kan dukke op andre steder, og nogle af dem er beskrevet i mine links.
Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
25. marts 2011 - 19:15 #6
Umiddelbart vil jeg skyde på mit styresystem er irrelevant idet' at det både er testet på XP, Mac, og min egen computer=Vista... :)

Jeg går meget op i at passe på mit personlige elektronik, så fx. derfor hiver jeg normalt ikke BARE usb-stikket ud. Jeg skal ikke kunne sige om jeg har glemt det et par gange, men har aldrig gjort det IMENS jeg har overført noget.. det er sikkert.

Er overrasket hvor hurtigt der er kommet så mange svar

Mvh. Daniel
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2011 - 20:08 #7
#6.

Jegerdania og jeg selv taler ikke om "styresystemer" men "filsystemer", dvs. FAT,FAT32 eller NTFS:

http://www.clausbundgaard.dk/filer/ntfs-fat.pdf

Styresystemet, hvad enten det er XP, Vista eller Mac OS X skriver/læser ikke kun til/fra harddiske og flytbare medier ved overførsler.

Det lyder som om, du måske også har haft USB-sticken i en Mac. Det kan give nogle problemer, som du kan læse om her:

http://www.ehmac.ca/anything-mac/71708-formatting-usb-drive-mac-pc-access.html

http://rasmusbroennum.wordpress.com/2010/01/13/store-filer-pa-usb-sticks-og-usb-harddrives/
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 08:24 #8
ja milter - vel snakker vi om fil-typer!
er pære-let at ændre fil-typen!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2011 - 08:26 #9
men ændrer du fil-typen på eks.vis en extern hard-disk - tror osse dette gælder de andre drev - skal du sørge for først at tage back-up af det du har liggende på drevet, da ændring af fil-typen på drevet medfører sletning af samtlige data på samme drev!
Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
27. marts 2011 - 16:51 #10
Beklager jeg må have læst forkert ;) forstod bare en af kommentarene som om det var noget med systemet. Men jeg vil lige tage et kig på de links der.
Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
23. maj 2011 - 17:50 #11
Tror desværre ikke der er noget at gøre, og at den er fuldkommen død . Men Tusind tak for hjælpen, i kan bare skrive et svar også får i points. :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 19:21 #12
her et svar fra mig - forstår bare ikke, at du ikke kan få styr på det!
Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
23. maj 2011 - 19:29 #13
Jeg har rådført mig med en bekendt som er godt inde i det. Jeg tror det er sket pga. at det bla. var discount+en fejl der er sket efter længere tidsbrug. dog kan jeg ikke konkludere det :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2011 - 19:39 #14
er ihvertfald en rigtig dum situation! føler med dig!
Avatar billede Computer-Daniel0511 Nybegynder
23. maj 2011 - 19:50 #15
Sådan er det jo til tider. :) Men jeg takker og bukker.