Avatar billede mal Nybegynder
23. marts 2011 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VPN router kun på bestemte porte

Hej

Findes der en VPN router som virker med relakks og lignedende, som kun benytter VPN når man f.eks. sender på port 499-500.

Altså det jeg gerne vil er at have en router, som almindeligvis ikke benytter sig af VPN, men hvis jeg f.eks. sender noget via port 500, så sender den automatisk signalet via VPN?
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 10:45 #1
Jo det kan du sikkert godt. Men så snakker vi Cisco systems eller noget lign. Er det til hjemmebrug?
Avatar billede mal Nybegynder
25. marts 2011 - 19:36 #2
Ja, men jeg har ikke noget problem med at bruge 3-4000 kr. på en router - jeg ved godt at man som alternativ kan bruge en linux pc, men jeg synes det er lidt overkill.
Avatar billede dhede Nybegynder
25. marts 2011 - 20:16 #3
Den VPN som du skal forbinde op imod, er det det split-tunnel?
Hvis, så kan du egentlig bare nøjes med en alm. hjemmerouter fra Linksys, d-link etc. som understøtter VPN. Så går du på nettet via din egen forbindelse, men via VPN hvis du tilgår en intern adresse fra VPN scopet.

Hvis du vælger den anden løsning, så skal du lave noget policy-based routing på en highend router. Det er mere kringlet, men kan så absolut lade sig gøre. Så skal du op i en cisco 800-serie router som koster 2-3000 kr. En hjemmerouter kan anskaffes for 600-1000 kr. Det er værd at overveje.

Jeg vil gerne hjælpe dig yderligere, men dertil skal jeg vide hvilken router du vælger.
Avatar billede mal Nybegynder
27. marts 2011 - 21:18 #4
Det her er rigeligt ... Tak for hjælpe dhede

Kan jeg få dig til at skrive et svar?
Avatar billede dhede Nybegynder
27. marts 2011 - 22:18 #5
Her er mit svar :)
Avatar billede mal Nybegynder
28. marts 2011 - 21:21 #6
Tak for hjælpen.