Avatar billede korsgaard32 Nybegynder
20. marts 2011 - 18:56 Der er 9 kommentarer

PHP problem

Hej,

Et super simpelt check virker ikke :-(

Jeg skal tjekke på en TinyInt(1) i en MySQL database, værdien er enten 0 eller 1. Er værdien 1 skal checkbox'en være checked.

Værdien trækker jeg ud i $r og variablnen hedder $ro

<input type="checkbox" name="ro" <?php if ($r[$ro] == 1) { echo 'value="checked"'; }?> >

Hvorfor virker det ikke ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. marts 2011 - 19:05 #1
<input type="checkbox" name="ro" <?php if ($r['ro'] == 1) { echo 'value="checked"'; }?> >
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2011 - 19:15 #2
Og det skal så hedde:

checked="checked"

prøv:

<input type="checkbox" name="ro" <?php echo (($r[$ro])?'checked="checked"':'');?> >
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2011 - 20:19 #3
Det er så kun i XHTML, som jo ikke bliver til noget, at det skal hedde

  checked="checked"

Hverken HTML4 eller HTML5 kræver det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. marts 2011 - 20:21 #4
Så skal det bare hedde checked
Det skal ihf. ikke hedde: value="checked"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2011 - 20:27 #5
Ja, det er helt korrekt!
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. marts 2011 - 20:47 #6
Nej, det er klart. Nu kiggede jeg kun på PHP'en. Så den rette linie må nok være:
<input type="checkbox" name="ro" <?php if ($r['ro'] == 1) { echo "\"checked\""; }?> >

Tror $r['ro'] kommer fra en tabel og skal derfor nok ikke være $r[$ro]
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. marts 2011 - 21:19 #7
Tættere på - formnetlig, men:

<input type="checkbox" name="ro" <?php if ($r['ro'] == 1) { echo "checked"; }?> >
Avatar billede korsgaard32 Nybegynder
24. marts 2011 - 09:48 #8
Tusinde tak, det virker!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2011 - 09:54 #9
Hverken erikjacobsen eller jeg samler på point, så pointene må gå til dig eller jakobdo.