Avatar billede jakobsen Nybegynder
20. marts 2011 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

download fil til server

hej,

via google api kan man lave forskellige grafer.

til en forening vil jeg gerne lave en graf,
gemme den til graf.png på min server
og hente den senere til en PDF fil medlemmerne kan printe,

nogle der ved hvordan?

google api er jo noget lign:

https://chart.googleapis.com/chart?cht=

kan man wget det via php til en PNG fil, på en måde?
Avatar billede repox Seniormester
20. marts 2011 - 10:00 #1
Brug cURL til at hente billedet med og så gem det hvor det nu passer - og så skal du jo hente noget du kan generere PDF'en med - f.eks. TCPDF.

Dit spørgsmål er dog meget åbent - er der noget specifikt du mangler hjælp til?
Avatar billede jakobsen Nybegynder
20. marts 2011 - 10:25 #2
findes der andet en cURL, cURL skal der installeres noget på serveren for at køre.

Jeg har f.eks. en graf som denne

https://chart.googleapis.com/chart?cht=p3&chd=s:Uf9a&chs=250x100&chl=January|February|March|April

jeg ønsker at download til en GRAF.PNG på min server i TMP mappen,

for senere at vise den på en PDF

PDF delen har jeg styr  på, jeg skal blot ha downloadet GRAF'en til en PNG fil på serveren ...
Avatar billede repox Seniormester
20. marts 2011 - 10:51 #3
Så er der jo file_get_contents() hvis dit setup tillader fopen wrappers. Slutteligt må du jo bruge fopen() og skrive alle headers manuelt. Men nu kan du jo prøve med file_get_contents() først.
Avatar billede jakobsen Nybegynder
20. marts 2011 - 11:15 #4
ok. tak.  svar tak så point. det virkede
Avatar billede repox Seniormester
20. marts 2011 - 11:17 #5
det fik du her...