Avatar billede kimsondergaard Nybegynder
18. marts 2011 - 00:41 Der er 3 kommentarer

SCSI Controller i Alm computer

Hej,

Jeg ved dette kan virke som et dumt spørgsmål. men ihvertfald så har jeg en SCSI controller som kører raid 5. ikke interessant det jeg gerne vil vide er. I/O kortet's pci slot altså den som går ned i bundkortet, er jo en del længere end det som f.eks. er i min stationære. men vil det stadig være muligt at bruge den i min pc selvom ikke alle "forbindelserne" er forbundet ?

altså dvs så 50 og af 100 er forbundet. mener nemlig jeg har set noget lign. dog en del år siden og er ikke sikker på hvordan det virkede.

Kim
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 07:53 #1
i min har jeg 2 x 2 tb harddiske i raid 0
ved siden af har jeg en almindelig sata 2 harddisk som et lager der kører også
er det det du mener så kan man
Avatar billede chalde Seniormester
18. marts 2011 - 08:53 #2
Nej, du vil ikke kunne bruge den controller. Er formentlig en pci-x som kræver et pci-x slot.
Men det lyder også som en ældre controller da pci-x blev overtaget af pci-express for flere år siden.
Dertil er SCSI heller ikke at foretrække længere. De fleste SATA3 diske performer glimrende i forhold til dem (du kan også få billige raid5 sata controllere, dog performer de ikke så godt som de lidt mere pebrede med dedikeret cpu).
Hvis du skal over det, så er det SAS eller SSD, og så begynder det at blive pebret.
Avatar billede kimsondergaard Nybegynder
18. marts 2011 - 09:24 #3
Okay Chalde, Mange tak så blev jeg det klogere. overvejede godt SAS ^^men ja, hvis du smider svar får du point :)